וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס מרסקת שיאים

מכונית העל לקסוס LFA קבעה זמן שיא במסלול נורבורגרינג כשהיא עוצרת את שעון העצר על 7:14.64 דקות. בואו לסיבוב עם האיש שהביא לה את התואר

אתר יצרן

צילום ועריכה: יצרן

אם לפני שנה היו אומרים לכם שחטיבת לקסוס היוקרתית תוכרז כמחזיקת שיאים על מסלול נורבורגרינג המפורסם עם מכונית אקזוטית, הייתם מניחים שמדובר בהדלפה מתסריט מדע-בדיוני. אולם, חברת הבת של טויוטה מוכיחה שגם פנטזיות אפשר לממש, ושאין לה כוונות לסגת מהפסגה אליה היא הגיעה אחרי מאמצים מתישים - כולל מקרה מצער וטרגי, בו איבדה את אחד מנהגי המבחן הבכירים שלה במהלך נהיגת ניסוי באותה מכונית על מדוברת – LFA.

אותה LFA הגיעה ב-31 באוגוסט למסלול נורבורגרינג עם תקוות לנתץ שיאים. וכדי להבטיח שהיא לא תכשל במשימה, לקסוס שלחה אותה מצוידת בשני מרכיבים חשובים: חבילת ביצועים הקרויה על שם המסלול ונהג מבחן מיומן בשם אקירה לידה, שבעבר התחרה בסדרות הפורמולה 3000, לה מאן, ומאז 2008 מנחה את התכנית המוטורית המשודרת על המרקעים ביפן - Best Motoring.

סט הנורבורגרינג של ה-LFA מעלה את הספקה הרשמי ל-562 כ"ס (550 כ"ס במקור) ומשדך לה מערכת מתלים מתכווננים, ספוילירים וחישוקים קלים. התיבה האוטומטית (שישה הילוכים) משודרגת עם יחסי העברה מהירים יותר, כך שהיא מאיצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3.6 שניות ומהירותה המרבית גבוהה מ-330 קמ"ש. לידה היפני, שגם סייע באופן חלקי בפיתוח הדגם, הצליח להוציא מהמכונית זמן שיא של 7.14.64 דקות להקפה, ובכך שבר את השיא הקודם שנקבע על ידי פורשה GT2 RS שהגיעה לקו הגמר 4 שניות אחרי היפנית.

בסיום אמר לידה כי "אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאה שהשגנו היום. זה חלק חשוב בפיתוח המתמשך שלנו במכונית המיוחדת הזאת, ובעקבות ההצלחה במירוץ 24 השעות בנורבורגרינג, רואים כעת את מאמצי ההשקעה מחזירים הישגים". לקסוס תשיק את המהדורה המיוחדת רק בשנה הבאה, ואם תרצו להניח ידכם על אחת כדאי למהר היות ורק 50 עותקים ירדו מפס הייצור. המחיר יהיה גבוה מאוד, שכן הגרסה הרגילה מוערכת ב-400 אלף דולרים ולזו ידרשו עוד כמה עשרות אלפים.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully