וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, חורף לפניך

שי ארז

23.9.2011 / 7:30

רגע לפני שמתחילים הגשמים והכבישים הופכים להיות חלקים הנה כמה דברים שחשוב שתבדקו ברכב שלכם. הקדישו כמה דקות עכשיו ותחסכו עוגמת נפש בעונה הגשומה

הגשם הראשון ששטף לפני כשבוע את מרכז הארץ הזכיר לכל מי שהיה צריך שהקיץ אוטוטו מאחורינו והסתיו ממש בפתח. עניין של עוד כמה שבועות והגשמים בוא יבואו למחוזותינו. זה בדיוק הזמן שבו אנו, הנהגים, צריכים להתכונן לבואו של החורף. ישנם מספר דברים שכדאי לבדוק וכמה מערכות שצריך לוודא את תקינותן טרם מתחילה העונה הגשומה. זה לא נעים לגלות דווקא בבוקר סוער שהמצבר החליט לסיים את חייו באופן בלתי צפוי והמגבים בעצם לא ממש מנגבים ומנקים את השמשה אלא יותר מורחים ומלכלכים אותה.

גשם באוגוסט באזור המרכז, יולי 2011. שי אוקנין
גשם באמצע אוגוסט הוא רק טיזר למה שהולך להיות לכם בחורף/שי אוקנין

מה מצב הגומי?

הצמיגים שלנו סיימו זה עתה התמודדות לא פשוטה עם הקיץ הישראלי הקשה. אלפי קילומטרים על אספלט לוהט, חודשים ארוכים בשמש היוקדת והפרשי טמפרטורות גדולים בין שעות היום לשעות הלילה, משפיעים על כל צמיג - איכותי ככל שיהיה. בדקו את מצב הצמיגים לפני תחילת הגשמים; חפשו סימני יובש, סדקים, או קרעים קטנים בדופן הצמיג. הסתכלו על החריצים של סוליות הצמיגים (החלק שבא במגע עם הכביש) האם הם מספיק עמוקים? האם השחיקה אחידה לכל רוחב הסוליה?

אם אתם לא בטוחים, גשו אל צמיגיה שאתם סומכים עליה ובקשו מבעל המקצוע לבדוק. במידה וצריך להחליף צמיגים, עשו זאת לפני תחילת הגשמים ואל תחכו להחלקה הראשונה על הכביש ביום גשום כדי להיזכר שתכננתם לעשות זאת ולא הספקתם. זכרו שלא מומלץ להחליף צמיג אחד. יש להחליף את שני הצמיגים שעל אותו הציר כאשר את החדשים יותר מומלץ להתקין מאחור.

המצבר צבר ותק?

למצבר הרכב יש תוחלת חיים קצובה שנעה לרוב בין שנתיים לארבע שנים, תלוי באיכותו ובאופן השימוש בו. אם המצבר שלכם חדש ומניע את הרכב ללא בעיה, הוא בוודאי ישרת אתכם נאמנה לאורך החורף הקרוב. אבל אם אתם מבלים איתו כבר שנתיים-שלוש, קחו אותו לבדיקה של כמה דקות אצל חשמלאי רכב כדי לדעת מה מצבו.

אם המצבר מתקרב לסוף דרכו, אל תחכו שהוא ישבוק דווקא ביום גשום כשזמן ההמתנה לגרר הוא ארוך במיוחד. החליפו אותו בעוד מועד כדי לחסוך לעצמכם עוגמת נפש. בכל מקרה, עברו על חיבורי המצבר (קטבים) ובדקו שהם מחוזקים ונקיים מקורוזיה. אותה אבקה בצבע לבן-טורקיז שמתרכזת סביב הקטבים פוגעת במגעים ובהולכת החשמל. שטיפה קצרה של הקטבים במים חמים תפתור את הבעיה. מומלץ בכל מקרה להחזיק בתא המטען של הרכב זוג כבלים להתנעה. לעולם לא תוכלו לדעת מתי תזדקקו להם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מה יפים הלילות בכנען

הבעיה היא שהלילות בכנען לא רק יפים אלא לפעמים גם מאוד קרים עד כדי קרה וקיפאון. ודאו שיש נוזל קירור ירוק במצנן (רדיאטור) המכונית שלכם ולא סתם מי ברז.

הנוזל הירוק מכיל חומר נגד קיפאון וישמור שהמים לא יקפאו כדי שתוכלו להניע בבוקר את הרכב ושהצנרת לא תתבקע בלילות בהם הטמפרטורה יורדת מתחת לאפס. שימוש בנוזל קירור ייעודי, חיוני לא רק להגנה בפני פגעי הקור, אלא גם לפעולה תקינה של המנוע, שימון משאבת המים והגנה על מערכת הקירור.

מזגן לחורף?! ברור

ואם כבר דיברנו על קור, זה המקום להזכיר לכולם את חשיבותו של המזגן גם בחורף. הדרך הטובה והמהירה ביותר לסלק את האדים מהשמשה הקדמית היא להדליק את המזגן ולשים את בורר הטמפרטורה על מצב של חימום כאשר זרם האוויר מופנה אל השמשה הקדמית. הפעולה הזו תייבש את האדים ותעלים אותם תוך כמה שניות. מאחר ובין הקיץ לחורף ישנם מספר שבועות ואף חודשים בהם המזגן לרוב לא בשימוש, הפעילו אותו מדי פעם כדי לשמור על תקינות המערכת ולמנוע הצטברות של אבק ולכלוך במעברים ופתחי היציאה.

ויהי אור

בישראל החוק מחייב להדליק את אורות הרכב גם בשעות היום החל מה-1 בנובמבר, אבל נהגים רבים התרגלו לנסוע עם אורות אפילו בקיץ - וזה טוב. אורות הרכב מגבירים את הנראות שלכם במראות הרכב שלפניכם ומושכים את תשומת ליבם של הנהגים הבאים מולכם.

ודאו שכל הפנסים ברכב שלכם תקינים, החליפו בין אורות הדרך (גבוהים) לאורות מעבר (נמוכים), בדקו שכל פנסי האיתות תקינים וכך גם אורות הבלימה ואור ההילוך האחורי. לפנסים ותאורה תקינה ישנה חשיבות עליונה מבחינה בטיחותית, על אחת כמה וכמה בחורף בו הראות לקויה ויכולה להיות בעייתית. זה גם המקום להזכיר שמותר להדליק פנסי ערפל אך ורק רק בשעת גשם או ערפל. נסיעה עם אורות ערפל ללא צורך מסנוורת את הנהגים ואסורה על פי חוק. מומלץ כמובן להחזיק ברכב סט נורות חליפיות למקרה שאחת הנורות תישרף. זה חשוב מאוד, זול יחסית ולא תופס מקום.

לראות בין הטיפות

אחרונים חביבים הם המגבים; כל מה שנאמר לגבי בלאי הצמיגים אחרי הקיץ החם והחשיפה לשמש נכון גם לגבי הווישרים אשר נוטים להתייבש ונוצרים בהם סדקים עד כדי קרעים של ממש ואף התפוררות חלקית. כשיתחיל לרדת גשם ותרצו שהמגב יסיט את המים מהשמשה, תגלו שהוא דווקא מעדיף למרוח אותם ולטשטש את שדה הראיה שלכם עוד יותר.

תנו מבט מקרוב על המגבים ובדקו האם הלהב שלהם (החלק שבא במגע עם השמשה) שלם וגמיש ולא סדוק ונוקשה. במידה והמגבים לא במיטבם, הזדרזו להחליף אותם. כמה עשרות שקלים לזוג מגבים איכותיים הם לא המקום לחסוך בו. הקפידו גם על מילוי נוזל ניקוי מתאים שידע להשאיר שמשה נקייה מלכלוך ושמנים שיתיזו עליכם כלי הרכב מלפנים.

שיהיה לכולנו חורף בטוח בכבישים.


עוד על נהיגה ובטיחות בוואלה! רכב

בואו לדבר על זה בפורום וואלה! רכב

וואלה! רכב גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully