וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבו של עבריין תנועה סדרתי חולט

ירון אדרי

8.9.2011 / 18:16

בית משפט לתעבורה בעכו פסק לראשונה על חילוט רכבו של עבריין תנועה סדרתי והעברתו לידי המדינה, נוסף על עונשי מאסר וקנס כספי

תקדים בענישת עברייני תנועה סדרתיים. שופט בית משפט לתעבורה בעכו אבישי קאופמן גזר אמש (חמישי) על פריד עטאללה עונש מאסר מצטבר של 14 חודשים בגין עבירות שונות שצבר, בינהן נהיגה בשלילה ונהיגה תחת השפעת סמים. אלא שמעל זה, פסק קאופמן על חילוט ריכבו של עטאללה, כלומר החרמתו כליל והעברתו לידי המדינה וזאת בצעד תקדימי. עד כה הופעלו עונשי חילוט בעיקר בתחום הפלילי ופסיקתו של קאופמן עשויה לשמש כעונש מרתיע נוסף במלחמה בעברייני תנועה סדרתיים.

עטאללה נתפס נוהג פעמים רבות, כשלמעשה מעולם לא הוציא רישיון נהיגה. במשך מספר שנים התנהל נגדו הליך משפטי בגין נהיגה ללא רישיון, נהיגה ברשלנות, אי מתן זכות קדימה, הפקרת פצועים לאחר שפגע בהם, אי ציות לשוטר, נהיגה ללא ביטוח ברכב שרישיונו פקע למעלה משנה וכן עבירות בתחום הפלילי. בגזר הדין שנפסק נגדו נקבע כי עטאללה יבצע עבודות שירות, יעמוד כנגדו עונש מאסר על תנאי למשך עשרה חודשים ויאסר עליו הוצאת רישיון נהיגה לתקופה של 42 חודשים.

אלא שעטאללה על פי כתב האישום, "הרהיב עוז וחדות מצח מדהימה". כדי למלא אחר עונש עבודות השירות שקיבל, רכש מכונית מיצובישי בה השתמש לניידותו. עטאללה נתפס על ידי היחידה המרכזית של אגף התנועה כשהוא נוהג ברכב תוך שהוא מסרב לעבור בדיקה לגילוי סמים. בשל כך, פרט להפעלת עונש המאסר על תנאי וקנס של 4,000 שקלים שעמדו לחובתו וענישה נוספת בגין המשך נהיגתו למרות הכל, ביקשה התביעה כי רכבו יחולט על ידי המדינה לצמיתות, בניגוד להשבתת מכוניות לתקופה קצרה כנהוג.

כבוד השופט קאופמן קיבל את טענות התביעה. "מדובר בהתנהגות מסוכנת ועזת מצח של הנאשם, אשר התעלם הן מחוקי המדינה המחייבים קבלת רישיון נהיגה והן מהחלטת בית המשפט אשר פסל אותו מנהיגה". נוסף על חילוט רכבו, עטאללה נידון לארבעה חודשי מאסר נוסף על הפעל עשרת החודשים שעמדו כנגדו, שנה מאסר על תנאי למשך שלוש שנים מיום שחרורו והתחייבות כספית בסך 5,000 שקלים.

יחד עם זאת, קאופמן לא קיבל את דרישת התביעה לשלילת רישיון לצמיתות והסתפק ב-24 חודשי פסילה מהיום בו תסתיים פסילתו הנוכחית בעוד כ-18 חודשים. "סבורני כי יש לאפשר לנאשם את האפשרות לקבל רישיון נהיגה בעתיד, אם ימצא ראוי לכך ולהתיר לו תקווה להסידר את חייו", כך הסביר בפסיקתו.


חדשות וואלה! רכב

וואלה! רכב גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully