וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטרואן מעולם אחר

סיטרואן טרניס קונספט מתאר לנו איך ייראו החיים על פלנטה רחוקה מאוד במכוניות צרפתיות משונות מאוד, בהשראת חרקי ענק

אם יש חברה בענף הרכב שלא נזקקת לסיעור מוחות בייצור קונספטים, אין ספק שסיטרואן תהיה הראשונה ברשימה. אבל הרחק ממסדרונות החברה, אי שם בתוך חדרון ממוזג עם מחשבים ותוכנות איור, שוכנים מעצבים צעירים, שבטוחים שיש להם ביד פתרון טוב הרבה יותר לתחבורה הפרטית. אחד כזה הוא פיט נוריס, שמציג בפנינו הרעיון שלו לרכב רב-שימושי - טרניס קונספט.

סיטרואן טרניס קונספט מתוכנן להציע הכול מהכול, הן בשטח והן בכביש. הרעיון של נוריס מבוסס על תרשימים גרפיים שראה בסרטי מדע בדיוני דוגמת 'גברים בחלל' (מה יהיה עם התרגומים האלה?), טרנטולות, והנוסע השמיני. את הכינוי 'טרניס' אגב, שאל מאל הרעם הקלטי, תוך שהוא מסביר שהטרניס הוא בעצם "אל הגלגלים", כאזכור לקוטר הצמיגים בשני הקצוות וגובהו של הרכב. יחד עם זאת, אולי כדאי לחדד בפניו, שבריטניה הציגה מטוס קרב עתידני בעל אותו השם לפני כשנתיים, כך שהוא לא הטרניס היחיד בשכונה.

בתוך תא הנוסעים הקומפקטי ישנו סידור הושבה לשניים בלבד, בפורמט סטנדרטי של אחד ליד השני, כאשר את הכניסה לשם עושים דרך דלתות שחף אה לה מרצדס SLS AMG. מול הנהג אין גלגל הגה אלא ג'ויסטיק כמו במטוס קרב ואת החיפויים בדפנות מכסים רצועות סיבי פחמן. את ההנעה מספקים לטרניס שני מנועים חשמליים על שני הסרנים שהספקם כאמור לא ידוע, (ועל אף שמדובר באיור גרפי, נוריס לא ממש מגלה כמה עוצמה הוא מצפה להפיק פה). עוד הוא מוסיף כי מאחר ושני המנועים החשמליים שוכנים בתוך בתי הגלגלים, ולא ברכב עצמו, כך הוא מעניק לרכב חלוקת משקל טובה יותר ואחיזה גבוהה בכל סוגי המשטחים.

כאמור, הטרניס הוא קונספט עם טביעת אצבע מאוד ייחודית, ואולי מזווית מסוימת נראה קצת כמו דמות מסרטי הרובוטריקים נוכח השילוב עם גלגלי הענק. מה בדיוק מצפה נוריס לעשות עם המודל הזה, אי אפשר לדעת כרגע. תסריט אחד אפשרי הוא כי במידה ונציג של סיטרואן בוהה באיורים שלו, הוא עוד עלול לקבל צו גיוס צרפתי ולהתפקד בשורות הקונצרן. מישהו הרי צריך להמציא לנו את הקונספט הבא שלא יהיה מה לעשות איתו, אלא בעוד עשר שנים.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully