וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמסים בנהיגה בלי הבחנה

סקר אור ירוק: כל נהג רביעי בישראל מסמס בזמן נהיגה. 31 אחוזים מודים שמדברים בזמן נהיגה ללא דיבורית. מחוז השרון - הכי מזלזל בחוק

למרות ההערות וההנחיות, עם ישראל ממשיך לנהוג ולסמס בזמן נהיגה, והרבה. מסקר שערכה עמותת 'אור ירוק' באמצעות מכון גאוקרטוגרפיה עולה, כי כל נהג רביעי בישראל מודה שהוא נוהג ומסמס בזמן נהיגה, וזאת על אף שכמעט כל הנהגים שהשתתפו במסגרת הסקר אומרים שהפעולה מסוכנת מאוד. האם אנחנו יודעים מומחים בלהעיר אבל לא בליישם?

צפו בסרטון הזה. האם תרצו להמשיך ולסמס?

הסקר ביקש לבדוק את הרגלי הנהגים בישראל המשתמשים בטלפון נייד ברכב, לרבות דיבור, מסרונים, אפליקציות וכדומה. במסגרתו, השתתפו כ-360 נחקרים בשיטת אומניבוס טלפוני במהלך השבוע השלישי של חודש מרץ 2011, ומתוכו מאומת מדגם מייצג לאוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל.

מנתוני הסקר עולה, כי אחוז הנהגים שמודים שמדברים בטלפון בזמן נהיגה ללא דיבורית או אזנייה עומד על 31 אחוזים, ואילו 65 אחוזים מקפידים להשתמש בעזרים חיוניים אלה. "נהג שעסוק בפעולות אחרות בזמן נהיגה, כולל העברת סמס ושיחות בטלפון הנייד ללא דיבורית, עלול להרוג את עצמו ואת הנוסעים שעמו ברכב וברכבים שליד", כך מציין מנכ"ל העמותה שלמה אבוהב.

השוואת הנתונים לאשתקד משקפת כי כמעט ולא חלו שינויים במנהגים התקינים (דיבור עם דיבורית או אזנייה), אולם, מסתבר שחלה עלייה של שמונה אחוזים בקרב הנהגים שאומרים שמדברים בטלפון בזמן נהיגה בהשוואה לחודש יוני 2010, אז נערך הסקר האחרון. " SMS בנהיגה הוא כמו לנהוג עיוור במשך 10-15 שניות, ומחקרים שנערכו בעולם הראו כי פעולה זו גורמת לסטיית הרכב מהנתיב ב- 91% מהמקרים", מוסיף אבואב.

ואיפה הכי הרבה מדברים? מחוז השרון, יחד עם ירושלים, מובילים את הנתונים של הסקר עם 36.9 ו-37 אחוזים בהתאמה, שדיווחו כי נהגו ודיברו ללא דיבורית או אזנייה. אחריהם מחוז הצפון - 32.9 אחוזים, הדרום עם 29.5, והמרכז עם 27 אחוזים. בנוסף לכך, נהגי השרון מובילים גם בשליחת מסרונים - 32.1 אחוזים, נהגי ירושלים אחריהם (28.3 אחוזים), הצפון 28.1 אחוזים והדרום 16.2 אחוזים.

עוד חדשות ומחקרים בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully