וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה GT טורבו תעשה לכם כיף

קיה מציגה בפרנקפורט מכונית GT טורבו, חמושה במנוע בנזין עוצמתי עם 390 כ"ס. קיה אופטימה היברידית, שוברת שיא גינס

לקיה יש עיניים גדולות, ותחזיות עוד יותר גדולות. אבל אי אפשר לבוא אליה בטענות כשהחברה האם (יונדאי) משווקת מכוניות ספורטיביות כמו יונדאי ג'נסיס ויונדאי ולוסטר, ומשאירה אותה עם משפחתיות שגרתיות. אז הנה כעת, אחרי שהבטיחו לנו שנה עמוסה בכלי-רכב חדשים מטעם היצרנית הדרום קוריאנית, אנו מקבלים הצצה ראשונה למכונית ה-GT הסלונית שעושה כבוד לעיצובי שנות ה-70. מישהו אמר מזרטי מהמזרח הרחוק?

המעצב הראשי של החברה, פיטר שרייר, כמובן חתום על המכונית הזאת. הוא אומר שהיא מייצגת את התקדמות המותג בשנים האחרונות, יחד עם מבנה סקסי של מכונית ספורטיבית חזקה. וכך הוא מתאר אותה: "התכנון הקלאסי של מכונית עם מנוע קדמי והנעה אחורית הוא פורץ דרך עבור קיה. עם גרסה זאת אנו נפנה לא רק לקהל הלאומי בקוריאה, אלא גם לאמריקנית ולאירופאים". עוד הוא אומר כי החברה מוכנה כעת לשלב הבא בשפת העיצוב.

מבחינה וויזואלית הקיה GT קונספט אכן חולקת דמיון עם מכוניות ספורט מעידני העבר המפוארים. הפרונט למשל, למרות זהותו ה"שרירית", ממזג בין מזרטי לאסטון מרטין, דלתות הכניסה הן (חלקית) מסוג שחף ונפתחות כלפי מעלה, והפרופיל מאוד מזכיר את עיצובי דאטסון ופרארי של שנות ה-70. חלק ניכר מהתרכובות הן מסוג סיבי פחמן ותא הנוסעים עמוס במערכות משוכללות, חלקן תכנסנה לשימוש בשנתיים הקרובות.

את מה שקיה מסתירה מתחת למכסה המנוע, אף אחד לא יוכל לחוות בעתיד הקרוב. מדובר ביחידה משופרת של יונדאי שמפיקה 390 כ"ס ו-54.5 קג"מ מנפח של 3.3 ל' טורבו שישה צילינדרים, כאשר כל העוצמה עוברת לגלגלים האחוריים דרך תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים ותפעול מגלגל ההגה. על ביצועים אין כמובן מה לדבר בשלב ניסיוני זה, כמו גם על צריכת הדלק של המנוע השרירי הזה.

אז מה לגביי יצור אפשרי? לכך משיב שרייר ואומר כי "זה יהיה חלום להכניס את המכונית לסדרה - יש לה עיצוב מרהיב, היא שימושית עם ארבעה מושבים, מפוארת, והיא מהנה מאוד לנהיגה בזכות ההנעה האחורית". בקיה לא בהכרח חושבים כמוהו, ולדברם המכונית היא יותר הצהרה מאשר דגם לקבוצת הקופה הגדולה, הנשלטת ברובה על ידי גרמניות. למרות זאת, בקיה נערכים להפיק מכונית קופה קטנה יותר ואפילו פתוחת-גג, שתבוסס על הקיה סיד.

קיה קובעת שיאי גינס

פיתוח מנועי הכלאיים של יונדאי וקיה מגיע להישגים חסרי תקדים, ועכשיו גם זוכה להכרה רשמית. במסגרת מסע חוצה מדינות בארה"ב, יצאו שני נהגים אמריקנים במטרה לקבוע שיא גינס בצריכת דלק למנוע היברידי במכונית משפחתית. הצמד, ווין גרדיוס, וכריס ברניוס מניו-יורק, שמו פעמיהם ביונדאי אופטימה הייבריד דרך 48 מדינות ו-7,899 מיילים (12,717 קילומטרים) כדי להגיע לקו הגמר בדרום קרולינה, עם כמה שפחות עצירות בתחנת הדלק. התוצאה הסופית, העניקה להם תואר רשמי בספר השיאים של גינס למכונית ההיברידית החסכונית בעולם.

הנהג והנווט יצאו למסע בן 14 ימים מ-26 באוגוסט ועד ל-9 בספטמבר, וכיסו בממוצע מרחק של 564 מיילים ביום (908 קילומטרים). במהלך הנסיעה, מספרים כי עברו מטמפרטורות מקפיאות בהרי הרוקי, לאקלים מדברי וכבד בדרום ארה"ב, וכלה בסבך העירוני של שיקגו, ניו-יורק ולאס-וגאס כדי לאמת תנאי נהיגה מציאותיים.

השניים נאלצו למלא רק 5.5 מכלי דלק מנקודת הזינוק ועד סיום המירוץ, כלומר עברו 1,418 מיילים (2,283 קילומטרים) בין עצירות תדלוק. תצרוכת הדלק הממוצעת של האופטימה הייבריד עמדה בסיום המבחן על 3.64 ליטר לכל 100 ק"מ (27.4 ק"מ לליטר).

האופטימה נכנסת לספר השיאים של גינס תחת הכותר " Lowest fuel consumption driving through all 48 contiguous U.S. states in a gasoline hybrid car,” למי שרוצה לחפש אותה בפרסומים, וחושב לשבור לה את השיא. שיהיה לאן לשאוף.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully