וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למבורגיני ב-1.5 מיליון יורו

למבורגיני ססטו אלמנטו מגיעה לייצור והמחיר על כל אחד מ-20 העותקים, 1.5 מיליון יורו. וגם, נפרדים מהגייארדו עם גרסה מיוחדת

פה יש מחאות, בפרנקפורט קונים חלומות. למבורגיני, יצרנית מכוניות-העל מאיטליה, עתידה לייצר את הססטו אלמנטו האקזוטית בסדרה מוגבלת של 20 עותקים בלבד, כך בהודעה שמפרסמת היצרנית ממטה החברה בבולוניה. מנכ"ל השור הזועם, סטיבן ווינקלמן, מסר כי המכונית הייחודית תיבנה בפס ההרכבה של למבורגיני בסנטה-אגתה באיטליה, כאשר תג המחיר לכל דגם עומד על 1.5 מיליון יורו, שהם כ-7.5 מיליון שקלים לפני מס.

למבורגיני ססטו אלמנטו קונספט בתערוכת פריס. קובי ליאני
ססטו אלמנטו. בתמורה ל-1.5 מיליון יורו, היא שלכם/קובי ליאני

ההסטו אלמנטו, או 'האלמנט השישי' בתרגום מאיטלקית, הוצגה לראשונה בתערוכת פריס 2010. המיוחד בה, פרט להיותה למבורגיני קלאסית מן המניין, הוא תרכובת הקרבון שעוטפות כמעט כל חלק בגופה המפוסל. משקלה הכללי ללא נהג עומד בזכות כך, על פחות מ-1 טון, כאשר בתא הנוסעים שני מושבים בחיפוי דומה. מנוע המכונית (מרכזי) מחלץ הספק של 570 כ"ס ו-54.9 קג"מ מעשרה צילינדרים. היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות ומהירותה המרבית עומדת על 300 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.

למבורגיני טענו בעבר שאין שום סיכוי שהמכונית תיוצר. בדיוק כפי שטענו שהאסטוק לה ארבעה מושבים גם היא לא תגיע לייצור בשל מחירה הגבוה - מעל מיליון יורו ליחידה. אלא שדיבורים לחוד ומעשים לחוד, והנה עתה למבורגיני נערכת לייצר אותה במהדורה מוגבלת, לקראת עלייתה לכבישים בשנת 2013. "החלטנו שאחת המטרות החשובות בלמבורגיני תהיה להפוך קונספטים למכוניות ייצור סדרתיות", כך ווינקלמן לכלי-התקשורת בגרמניה. אנחנו תומכים.

למבורגיני ססטו אלמנטו קונספט. אתר יצרן
למבורגיני ססטו אלמנטו קונספט/אתר יצרן

נפרדים מהגייארדו

המהדורה האחרונה והחגיגית בהחלט של למבורגיני גייארדו, שיורדת משורות המותג (ותוחלף במכונית חדשה), תהיה ה-LP570 'סופר טרופאו סטרדלה'. גרסה זו, הקרובה מאוד לוורסיה התחרותית, זכתה אמנם לכמה עיבודים במהלך השנים האחרונות (LP560), אלא שכעת מגיעה אקורד הסיום והוא חזק ומרשים כמיטב המסורת. הסטרדלה החדשה קלה וחזקה מכל גרסאות העבר, ומחירה צפוי להיות בהתאם להשבחות שהומטרו עליה.

למבורגיני גיארדו LP570 סופר טרופאו סטרדאלה. אתר יצרן
גייארדו סטרדלה. פעם אחרונה בתערוכה?/אתר יצרן

בלמבורגיני מספרים על כיסוח של 70 קילוגרמים ממשקלה ל-1.3 טון, על ידי שימוש נרחב יותר בסיבי פחמן בדלתות, במכסה המנוע ובתא הנוסעים. היא מנצחת על מנוע עתיר עוצמה המשרת גם את הססטו לעיל, לו הספק מרבי של 570 כ"ס ו-55.8 קג"מ בשידוך לתיבה רובוטית עם שישה הילוכים ומנגנון שיגור מהמקום. יחד עם זאת, היא אינה קלילה על גלגליה כמו הססטו, ולכן את המיאוץ ל-100 קמ"ש היא מתרגמת ל- 3.4 שניות (חצי שניה אחרי הססטו). אולם, בסוף הישורת, היא משאירה לססטו הקרבונית הרבה אבק לאכול, בזכות 198 מיילים לשעה על הסקאלה, שהם כ-320 קמ"ש. למבורגיני תייצר כ-150 עותקים ממנה במחיר של 200 אלף יורו לכל מכונית. פרידה מכובדת.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully