וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרטי יורדת לשטח עם קובנג

מזראטי קובאנג, רכב הפנאי הראשון של החברה נחשף במלוא הדרו, כמעט עשר שנים לאחר דגם התצוגה המקדים. פורשה בלחץ

עשר שנים אחורה זה לא היה מתקבל בהבנה. כנראה באיבוד הכרה. ייתכן כי בשל כך, וויתרה מזרטי בתערוכת דטרויט 2003, על עיבוד רכב פנאי רעיוני בשם קובאנג (kubang) למכונית סדרתית רשמית. כך או אחרת, כוחות השוק נותנים את אותותיהם בתעשייה רצופת משברים, ואם פורשה נאלצה לחפש רווחים בקבוצת הפנאי כשהציגה את הקאיין, ואח"כ המשיכה עם הפנמרה, אין סיבה שבשנת 2012 מזרטי לא תוכל לעשות כמוה ולהרחיב את קו הדגמים. אך למי מיועד הקובאנג ומאיפה הוא בכלל מגיע?

הקובאנג הוא נציג בינלאומי בקבוצה. מצד אחד, מרבית הגנים שלו מקורם מאיטליה מהחברה האם פיאט, וגם פרארי תרמה את חלקה. אלא מאחר ופיאט אחראית על מזרטי - ומנהלת את קרייזלר, המותג האיטלקי ביקש גישה לפלטפורמה של האמריקנים כדי להניח עליו את הקרוסאובר היוקרתי שלהם. ג'יפ, לכאורה, תתרום אחת מן הפלטפורמות שלה (גרנד-צ'ירוקי) לצורך העניין הזה, ואת ההרכבה יעשה המפעל האמריקני בדטרויט, לאחר שהדגם יפותח במלואו במתקן האיטלקי של פיאט במודנה.

על פניו, הקובאנג די שגרתי ביחס לרכבי פנאי יוקרתיים ולא חורג מהפורמט המוכר. המבנה החיצוני שלו ובכלל הופעתו היא כשל מזרטי מוגבהת, בדיוק באותו האופן שפורשה קאיין דור ראשון, שיכללה את המראה הקלאסי של ה-911 למעין ספורטיבית על עקבים. בתוך תא הנוסעים (שתמונתו לא פורסמה) הותקנו שתי שורות, מרווחות לטענת מהנדסי המכונית, ובכל חלל הפנים עמוס אביזרים מעשירי אווירה, כגון מערכות שמע משובחות, מושבי עור, כניסות USB ועוד.

ומה בחזית הקובאנג? מזרטי תשלוף את מנוע הגרנד-טוריסמו בנפח 4.7 ל' שמונה צילינדרים, לו הספק של למעלה מ-450 כ"ס, בשידוך אל תיבה אוטומטית חדישה, לה שמונה הילוכים. הכוח יעבור לכל הגלגלים, ואם המשקל לא יעמוד למכונית לרועץ, צפו למיאוץ קלאסי מהמקום ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות ולמהירות מרבית של 300 קמ"ש. צריכת דלק? תנו לאמהות הפרברים שתיקחנה את ילידהן לבית הספר לדאוג לכך.

המחיר למזרטי יעמוד על יותר מ-100 אלף יורו כשיצא לכבישים בסוף השנה. בפורשה אגב, מתכננים בינתיים רכב פנאי מוקטן בשם קאג'ון ,כדי להגדיל את הכנסות החברה במהלך 2012. מזרטי, לא תהיה כל-כך הרפתקנית עם תזרים המזומנים כמו הגרמנים משטוטגרט.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • מזרטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully