וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד של מרצדס מונע במימן

מרצדס חשפה בפרנקפורט את הקונספט F125 לרגל 125 שנים למותג הגרמני. בעוד 40 שנים נדע אם מכונית מימנית תפטור אותנו מהתלות בנפט

למרות פערי הטכנולוגיה, מרצדס משוכנעת שאפשר יהיה - בעתיד, לרתום את הנעת המימן לכלי-רכב סדרתיים, ולעשות זאת בקלות. וכדי להדגים את המחויבות שלהם לעולם הנקי ונטול הטיפה השחורה, הם מציגים בתערוכת פרנקפורט מכונית ראווה העונה לשם F125, המצוידת במערכת תאי דלק, כתשובה למערכות החשמל הטהרניות ולמנועי הכלאיים. בד בבד, היא חוגגת במעמדה 125 שנים להיווסדות המותג.

יו"ר מרצדס, דיטה זטשה, אומר כי הנעת מימן היא החלופה הנכונה ביותר לבנזין ולסולר. "זהו מקור האנרגיה השופע ביותר על כדור הארץ", כך מציין. סייג לכך, הוא מדגיש, שללא מערכת אחסון קומפקטית שתוכל לשאת המרכיבים של המערכת המימנית, לא ניתן יהיה להגיע לתפוקה מלאה ושימושית, אם רמת הבטיחות תפחת - "אלה חומרים דליקים. אם מכל דלק ממוצע יכול לעמוד בלחץ של עד 10,000 PSI, תאי דלק מימניים חייבים להיות יותר חסינים. בעתיד, המצב יהיה הרבה יותר טוב ככל שהתאים יקטנו".

ה-F125 היא מכונית תצוגה ,בעלת הופעה כשל SLS וכנפי השחף המפורסמות. מידותיה קרובות יותר לספינת הפאר מרצדס S קלאס, ויש בה קימורים שיגיעו לכלי-רכב חדשים של המותג בשנה הבאה. המערכת המשולבת נטענת ממתח חיצוני, והיא מסוגלת לחלץ הספק של 308 כ"ס ולהאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות, ועד מהירות מרבית של כ-217 קמ"ש. התפריט הטכנולוגי מורכב מסוללות ליתיום סולפאר, תא דלק מימני המזין מנוע חשמלי למרחק קצר, ובסך הכול עומד טווח הנסיעה על 600 מיילים בין טעינות, שהם כ-960 קילומטרים.

במרצדס משתעשעים בתאריכים שבהם המכונית המימנית תוכל לעבור מחזון למציאות. ישנן הערכות הגורסות כי שנת 2025 היא יעד אפשרי, ויש כאלה שמעירים ומאירים שהמערכות לא תהיינה נצילות לפחות עד שנת 2050. "אנחנו מדברים על מדע, לא על מדע בדיוני. אני חושב שבסוף יצרניות תאלצנה להבין שאין לנו ברירות אלא להתקדם בהתאם לתנאים בעולם", כך מסכם זטשה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully