וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד פוקוס ST: משפחתית חזקה

18.9.2011 / 8:16

פורד פוקוס ST החדשה מציגה בפרנקפורט מנוע בנזין טורבו בעל תפוקה מסחררת של 250 כ"ס. הבריטים מתחממים לחורף

פורד הציגה בפרנקפורט גרסה חדשה למכונית הביצועים ST. המהדורה נחשפת בפעם הראשונה בגרסת ייצור אחרי שהחברה הבריטית שחררה את דגם האב-טיפוס בשנה שעברה במסגרת תערוכת המכוניות בפריס. ה-ST החדשה (ונא לא להתבלבל עם אסתי של סובארו), תדורג בין מנוע האקו-בוסט (הנמכר באירופה כפורד Z פוקוס), לגרסת הקיצון RS, שתקצה לנהגים בסביבות 300 כ"ס והנעה כפולה לכל הגלגלים, ובין השאר טומנת חווית נהיגה חסרת פשרות.

בחזיתה של ה-ST החדשה שוכן מנוע בנזין טורבו, ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ל' (במקום 2.5 ל' בקודמת), המפיק הספק מטריף של 250 כ"ס ו-36.6 קג"מ החל מ-1,700 סל"ד, בשידוך לתיבה ידנית עם ששה הילוכים. בפורד לא מוכנים להתחייב כרגע לנתונים רשמיים על המסלול, אך מספרים על צמצום צריכת הדלק בשיעור של עשרים אחוזים, והפחתה של עשרה אחוזים בפליטת ה-CO2. כך אפשר יהיה לנהוג למרחקים גדולים יותר, ולחסוך מהבריות נזק לריאות.

פורד תשיק את הדגם בשני מרכבים - קומפקטי וטורר (סטיישן), ותצייד את שניהם במערכת היגוי חדה הרבה יותר לעומת הגרסאות הרגילות של הפוקוס. מערכת המתלים הוקשחה והונמכה בכמעט סנטימטר שלם, ומאחור אנטי-רול באר (מוט מייצב) כדי לשמור שהמכונית תבצע את הנחיות הנהג בצייתנות. עוד ברשימה חישוקים בקוטר 18 אינטש על צמיגים שמנים ובשרניים ברוחב 235/40 מקו 'גודייר איגל F1'. מראה אגרסיבי בשלל צבעים בולטים משלים את האווירה הכללית. באירופה החל מהסתיו, בישראל, כנראה שלא.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully