וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי i30 החדשה: עוד פרטים נחשפים

יונדאי השיקה בפרנקפורט את המכונית הכי חשובה שלה לאירופה, i30, וכעת אנו מקבלים את מלוא המידע אודותיה

יונדאי i30 החדשה תהיה למכונית הבכירה של יונדאי באירופה בשנה הקרובה. גם בישראל, היא תקבל מעמד דומה (בליסינג ובקרב הלקוחות הפרטיים), אך זאת בתנאי שהיבואנית 'כלמוביל' תדע כיצד לתמחרה יחד עם ה-i35 כך שלא תתרחש קניבליזציה בתוך המותג. שתיהן תספקנה ל'כלמוביל' חומר מעודכן לעבוד איתו מול היפניות והאירופאיות - ובהנחה שה-i30 אכן שופרה בכמה מישורים, לפחות, יונדאי תקבל חיזוק משמעותי להיצע.

אז קודם כאמור, המידות. יונדאי i30 החדשה כמעט ולא גדלה לעומת קודמתה. היא מתהדרת באורך כולל של 4.30 מ', (4.28), רוחב של 1.78 מ', גובה התקרה נישא אל 1.47 מ' (הפחתה של 1 ס"מ), ובסיס הגלגלים מיוצב על 2.65 מ' - ולמעשה, נותר ללא שינוי בהשוואה לדגם הקודם (הפלטפורמה זהה). עוד בנתונים אלה מכל הדלק שומר על גודלו עם 53 ליטרים. אי לכך, השינוי היחידי שנרשם ממסגרת חידושיה מתבטא בתא המטען, שמוסיף כמעט 40 ליטרים וצומח ל-378 ל'.

לדברי יונדאי, תא הנוסעים כולל את התרכובות החדשות שתהיינה בסונטה החדשה, ה-i40. התפאורה מעוצבת שונה (כולל הזזה קלה של פתחי המיזוג), וכן איכות החומרים עולה מדרגה. עבור הנהג למשל, יעמוד בורר סלקטיבי המבדיל את רמת המשוב מהכביש על ידי מנגנון עם שלושה מצבי היזון חוזר אלקטרוניים: רגיל, ספורטיבי והתנהגות בכל תנאי הכביש, כולל בקרת בטיחות מתוגברת במקרה החלקה. עוד בשטח הקדמי, צג מרכזי בקוטר 7 אינטש המקרין אינפורמציה ממחשב הדרך. (בישראל ייתכן והצג יהיה קטן יותר, נוכח מכשיר ה-GPS המקורי המותקן באירופה).

במארז החבילות, בקרת אקלים דיגיטאלית מפוצלת (dual zone) לנהג ולנוסע, מה שאמור לתרום לצינון התא, לאור הגג הפנורמי הענקי שיכסה חלק גדול מהגג (וניתן יהיה לפתיחה חלקית). בשורה השנייה, יונדאי טוענת למרווח רגליים ומרפקים משופר. כל מערכות הבטיחות הסטנדרטיות תמצאנה ברמת הסטנדרט: בקרת ייצוב ובלימה ושש כריות אוויר.

סדרת המנועים של יונדאי תהיה מגוונת ומכוונת - שש חטיבת כוח חדשות בהפרדה לדיזל ובנזין. המנוע הצנוע ביותר בגזרת הדיזל מפיק מ-1.4 ל' טורבו 90 כ"ס ו-22.9 קג"מ מ-1,500 סל"ד, מעליו מנוע בינוני - 1.6 ל' ו-110 כ"ס (26.8 קג"מ ב-1,900 סל"ד), והבכיר בלוגמי הסולר יחלץ 128 כ"ס. מנועי הבנזין הרלוונטים לישראל, יחלו ב-1.4 ל' עם 100 כ"ס ו-15.6 קג"מ, אחרי כן מנוע הלחם והחמאה לליסינג – 1.6 ל' ו-120 כ"ס (15.7 קג"מ) ובקצה יעמוד מנוע ה-i35 בטכנולוגיית ה-GDI, המפיק 135 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו-17.4 קג"מ. כל המנועים משודכים לתיבות ידניות או אוטומטיות עם ששה הילוכים. תיבות רובוטיות כמו בולוסטר, אינן בקנה כרגע. נתוני צריכת דלק רשמיים, לא פורסמו.

יונדאי i30 החדשה תשווק באירופה לאחר תערוכת פרנקפורט. מיבואנית יונדאי לישראל כלמוביל, נמסר לוואלה! רכב כי עדיין לא ידוע מועד הגעתה המדויק לישראל, ואילו מנועים תכלול הקומפקטית החשובה. ניחוש מושכל, לאור ניסיון העבר, שמנוע ה-1.6 ל' לו 120 כ"ס יקבל את פנינו.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully