וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תחליפו את הפרייבט באוטובוס?

ירון אדרי

20.9.2011 / 15:51

הפתעה: כ-70 אחוזים מהציבור בישראל מוכנים להשאיר מאחור את הרכב הפרטי לטובת תחבורה ציבורית. התנאי - שתהיה יעילה וזמינה

יותר ישראלים מוכנים להשאיר את המכונית בבית ולהחליפה בתחבורה ציבורית, כך עולה מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור עמותת אור ירוק, ומתפרסם לרגל יום התחבורה הציבורית החל היום (שלישי). כ-70 אחוזים מהנשאלים העידו כי היו משנים את אופן ניידותם לו הייתה בישראל תחבורה ציבורית יעילה וזמינה, זאת לעומת כ-50 אחוזים שהשיבו כך בסקר שנערך אשתקד.

אלא שבניגוד לכך, במציאות המצב קצת שונה. בפועל רק 38 אחוזים משתמשים בתחבורה הציבורית - 33 אחוזים באוטובוסים, 3 אחוזים במוניות ו-2 אחוזים ברכבת. לדבריהם, יש לכך מגוון סיבות בינהן חוסר נוחות (76 אחוזים), איטיות ההגעה (21 אחוזים) והרצון שלא להיות מוגבלים על ידי לוחות זמנים (17 אחוזים). יש לציין כי הסקר נערך טרם הרפורמה בתחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב, כך שלפחות בכל הקשור לאיזור המרכז יתכן ובינתיים חלו שינויים בנתונים.

מתוצאות הסקר ניתן להסיק כי שיפור וייעול התחבורה הציבורית יביא לעלייה במספר המשתמשים בה, אשר יעדיפו להשאיר את רכבם הפרטי בבית. כמו כן, מחקרים רבים מצאו כי תחבורה ציבורית יעילה תורמת לצמצום מספר כלי הרכב הנעים בכבישים ואיתם צמצום עומסי התנועה וזיהום האוויר. כמו כן, הפחתה במספר המכוניות הנעות על הכביש תורמת לירידה במספר תאונות הדרכים.


חדשות וואלה! רכב

גם אתם מוכנים להחליף את הרכב תמורת תחבורה ציבורית יעילה? בואו לספר לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully