וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינפיניטי מהירה כמו למבורגיני

מכונית הסלון המפוארת והירוקה אינפיניטי M35 קבעה שיא גינס לתאוצה מהמקום למכונית היברידית חדשה: 400 מ' ב-13.9 שניות

אינפיניטי M35 היא מכונית הסלון ההיברידית בעלת התאוצה המהירה ביותר בעולם מעמידה מלאה, כך הוכרז לאחרונה על ידי ספר השיאים של גינס. הגרסה האקולוגית של המכונית היוקרתית נדדה למסלול מירוצי הדראג הרשמי של ה-FIA – סנטה פוד ספידווי בריטניה, וקבעה זמן שיא של 13.9 שניות מעמידה למרחק של רבע מייל (403 מטרים).

המכונית שהופקדה לצורך התחרות היא נטולת כל שיפורים ונוסתה בגרסת מפעל, בדיוק כמו זו שתגיע לרוכשים שלה, כאשר בחזיתה מנוע שישה צילינדרים בנפח 3.5 ל'. את מושב הנהג אכלס עורך מגזין הרכב הבריטי 'קאר' (שמשמש לעתים גם כנהג מירוצים) טים פולארד, שסחט כל פירור של מומנט בקרב המנוע (35.6 קג"מ) כדי לשגר את המכונית מהמקום ל-100 קמ"ש בפחות מ-5.5 שניות, ועד למהירות של 103 מיילים לשעה שהם כ-167 קמ"ש, בתום המרחק הנתון. בסיום כאמור הוכתרה אינפיניטי M35 למכונית ההיברידית עם התאוצה החזקה ביותר בעולם על ידי נציג רשמי של גינס שנכח במקום.

על ההישג אומר פולארד כי אינפיניטי ממשיכה להתבגר טכנולוגית על המסלול ומחוצה לו, וכי ה-M35 זוקפת לזכותה תואר משמעותי, במיוחד נוכח שיאי העבר. "אינפיניטי מוכיחה שמכוניות כלאיים לא חייבות להיות משעממות. על מסלול סנטה-פוד, המשמש תכופות למירוצי דראג, אפשר להרגיש את המומנט האדיר שהיא מפתחת מתחום אפס על שעון הטורים בזכות היחידה החשמלית". עוד הוא מוסיף כי מצא לנכון לתת לתיבה האוטומטית (שבעה הילוכים) לפעול לבדה, וכי "היא פשוט זינקה מהמקום במצב רגיל, אז ויתרתי על הבורר הידני".

אינפיניטי לא מסתפקת רק בדברים אלה ערב החגיגות. החברה הלכה וטרחה לפרסם רשימת מכוניות שבעבר רשמו שיא דומה; ביניהן אפשר למצוא מכוניות-על כגון למבוריגיני קונטאש שעשתה זאת ב-13.9 שניות, ב.מ.וו M3 שהשיגה זמן של 13.8 שניות, פורשה 911 קאררה (2007) שעשתה זאת ב-13.6 שניות ופרארי GTO משנת 1966 עם 13.5 שניות.

ה-M35 בהחלט בחברה מכובדת ואלופה, גם אם אין לה את המוניטין של כל האחרות. אבל בעידן בו הדלק כל כך יקר, לבטח תעדיפו צריכה ממוצעת של 14.2 ק"מ לליטר ופליטה של 162 גק"מ CO2 באווירה יוקרתית.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully