וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה סופרה חוזרת

עשר שנים אחרי שהתפוגגה לארכיון, טויוטה סופרה תחזור לפס ההרכבה של היצרנית היפנית עם הנעה אחורית. בכורה ב-2014

בעשור האחרון, על רקע המשברים, התקלות והפגיעה התדמיתית, הצליחה טויוטה לבלבל גם את טובי הפרשנים. ולאחרונה, היא מנסה לבצע עוד כמה תרגילים וירטואוזים בשביל להשאיר את כולם במתח, כאשר היא משליכה עוד כמה הערות לצלחת. המילה החמה שיוצאת בימים אלה מפי היצרנית - שעד לפני רגע הייתה הגדולה בעולם, היא "סופרה", ואם לחדד את המסר, נכון יהיה לומר "סופרה חדשה". טויוטה רומזת (בדרכה המעורפלת) שהיא רוצה להשיב את מכונית הספורט לחיים אחרי היעדרות של 10 שנים ארוכות. אולם, לא בטוח שזה יהיה כל-כך פשוט.

הסיבה לכך, נעוצה בעיקר בידיעה שטויוטה כבר הפיקה מכונית קופה ספורטיבית ממוקדת, יחד עם סובארו כזכור, תחת הכותר FT86. היא אף הביאה אותה למסגרת התערוכות הגדולות שהתקיימו השנה כדי להראות לכל הספקנים שזה לא סתם קונספט בלי עתיד, אלא מכונית שתראה אור יום ממש בקרוב. איפה כל זה שם את הסופרה החדשה? לא ברור.

הדיווחים על הסופרה המודרנית עלו באמצע העשור הקודם ב-2005. טויוטה שללה רצף שמועות אודותיה בטענה שאין לה מושג איך, ואיפה לשתול מכונית ספורטיבית בקו הדגמים שלה, באמתלה שהיא אינה מעוניינת לפגוע בהילתה של החלוצה עם דגם לא מוכן. לאחר מכן, טויוטה שוב זרקה הערות על מכונית בדמותה, עם מנוע שמונה צילינדרים לו הספק של 510 כ"ס, כמעין גרסה קיצונית שתנצל את כותר הסופרה לקידום טכנולוגיות. כעת, טויוטה אומרת שהסופרה בהחלט עומדת לחזור, ומספרת בקצרה על הנעה אחורית ומנוע טורבו. הקשר לדגם המקורי יכול שיהיה בעיקר בעיצוב, שעד היום, במידה מסוימת, נותר בעניינים.

טויוטה סופרה היא מכונית ספורטיבית שיוצרה בין 1979 ל-2002 והורכבה חלקית על בסיסה של סליקה העממית עד 1986. הדור הרביעי, האחרון שיוצר, היה גם החזק ביותר בסדרה – סופרה שווקה עם מנועים אטמוספריים (220 כוחות סוס), מוגדשי טורבו (עד 330 כ"ס), ובמהדורה הקיצונית ביותר האיצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות ועד מהירות מרבית של 300 קמ"ש. בשנת 1998 הפסיקה טויוטה למכור אותה בארה"ב, וארבע שנים מאוחר יותר גנזה את הרכב לחלוטין.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully