וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד תגן בפני צביטות בצבע

ירון אדרי

23.9.2011 / 8:08

רכיב אלסטי שיוצמד לדלתות פורד פוקוס ימנע שריטות וצביטות בצבע מכוניות החונות לצידן. נראה לכם ששווה להביא את זה לישראל?

באופן אישי, אין כמעט דבר שיכול להרתיח אותי יותר מאשר זלזול של אנשים ברכושם של אחרים. בתחום שלנו, הרכב, זה מתבטא בלא מעט מצבים ואחד מהם הם אותם סימני פתיחת דלתות, מעיין צביטות בצבע, של מכונית אחת על אחרת. אתם בטח מכירים את זה - אדם חנה לידכם, ביקש לצאת ממכוניתו, פתח את הדלת לרווחה ורק המכונית שלכם מנעה מציריה להתנתק ממקומם. ואולי בעצם זה אתם שעושים זאת?

מי שהעניין חורה לה גם כן היא פורד שמציגה מערכת פשוטה שכל ייעודה הוא למנוע את אותן שריטות וצביטות בצבע כתוצאה מפתיחת דלתות. עיקרון הפעולה הוא פשוט - בכל פעם שהדלת נפתחת, רכיב אלסטי נשלף אוטומטית כדי לעמוד כחוצץ בין המכוניות אפילו אם מדובר במרווח של 15 ס"מ. פורד מעריכים כי הרכיב ימנע פגיעה של קצה הדלתות הקדמיות ב-90 אחוזים מהמצבים או 85 אחוזים במקרה של הדלתות האחוריות.

פורד הביאה את הרעיון לכדי יישום לאחר שבסקר שערכה גילתה כי 57 אחוזים מנהגי בריטניה נפגעו כתוצאה מפתיחת דלת על מכוניתם, ובאיזורים מסויימים ברחבי האי המלכותי אף יותר מכך. וזה טוב יחסית כי בספרד למשל נמצא כי מדובר ב-83 אחוזים. עלות ממוצעת לתיקון נזקי דלתות עומדת על 250 פאונדים (כ-1,500 שקלים), ו-85 אחוזים מהבריטים לא מאמינים שנהגים יודו כי פגעו במכונית שלצידם ויסכימו לשאת בעלויות. ונראה שזה טוב בהרבה משקורה אצלנו. כאן נראה כי אנשים בכלל לא חושבים שעשו משהו רע שדלת מכוניתם התחככה באחרת.

הרכיב המגן של פורד יושק בתחילת 2012 במכונית הקומפקטית פוקוס. עד אז נצטרך להתפלל שמי שחונה לצידנו יתחשב קצת יותר ויפתח את דלת מכוניתו קצת יותר בזהירות.


עוד על פורד בוואלה! רכב

וואלה! רכב אצלכם גם בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully