וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטכנולוגיה עוד תהרוג אתכם

סקר שבוצע בארה"ב מורה כי 66 אחוזים מקרב הנהגים שמים את מבטחם בטכנולוגיות שלרשותם ומאבדים ריכוז בנהיגה. רק 10 אחוזים לא מכירים GPS

איפה נהיה בעוד 50 שנה? האם הנהג יהיה מרכיב מרכזי בפעולות הנהיגה או שישללו מאתנו את הרשיונות בצל תאונות הדרכים הקטלניות? את השאלה הזאת צריך להפנות לחברות שמספקות עזרי בידור ליצרניות הרכב, משום שככל שהזמן חולף, ככה הנהג הופך יותר ויותר תלוי במערכות אלקטרוניות שמסיחות את דעתו בזמן נהיגה. ובעניין הזה, מתפרסם כעת סקר בארה"ב שמגלה את היקף התופעה והשלכותיה.

על פי נתוני הסקר שנערך על ידי חברת 'מטה-לייף', כ-66 אחוזים מכלל הנסקרים דיווחו שנהגים סומכים על מערכות אלקטרוניות במידה רבה, ומכאן כי התוצאה של הרגלים אלה היא נהיגה בחוסר זהירות וברשלנות. עוד עלה בסקר כי רוב הנהגים מכירים היטב את מערכות הבידור המגוונות, אך אינם מעודכנים בכל הקשור לחבילות הבטיחות החשובות.

"יצרניות רכב הגיעו להישגים אדירים בתחום הבטיחות בעשר השנים האחרונות, אבל בסופו של דבר מה שקובע זה הנהג והעירנות שלו", כך מנהל המחקר ביל מור. "פיתוחים טכנולוגיים גם חיזקו את שלל ממשקי הבידור באוטו, אבל הנהגים חייבים לזכור שאסור לסמוך עליהן בעיינים עצומות. השליטה חייבת להיות רק אצל הנהג", כך הוא מדגיש.

עוד מהנתונים מתברר כי רק 15 אחוזים מהמשתתפים, משוכנעים שהמכוניות המודרנית אינן בטיחותיות יותר משהיו בעבר. 30 אחוזים אומרים שהמנגונים הטכנולוגיים בתחום הבטיחות מתורגמים ישירות להגנה גבוהה יותר על הנוסעים ברכב, אך 63 אחוזים מקרב האמריקנים שלקחו חלק בסקר, העידו שנהגים מפקירים את השליטה ברכב לטובת מערכות מתוחכמות, שלא לצורך.

ההיכרות האינטימית של הנהגים עם המכשור הקיים שמלווה אותנו על בסיס יומי, חושף שרובנו מחוברים לעולם החדש. כ-77 אחוזים דיווחו שהם מכירים את ממשק הבלוטות', למרות שדיבור בדיבורית הוא מסיח דעת בדיוק כמו שימוש במכשיר עצמו בזמן נהיגה, כך הוכח בעבר במחקרים. מספר גדול יותר של משתתפים מכירים מכשירי ניווט ועושים בהם שימוש תכוף.

הנתון המדאיג שמציינים במטה-לייף, נוגע לשיקולים הבטיחותיים שמקבלים עדיפות נמוכה ביחס למערכות הבידור. יותר ממחצית הנשאלים אמרו שהם ישקיעו כסף בתמורה למערכות שמע ותצוגה כדי להיות בענינים. אולם, כשנשאלו איזה מרכיב הם ירצו ברכב הבא (החדש) שלהם, כ-63 אחוזים העדיפו נווטן על פני בקרת יציבות (45 אחוזים). מתוך כך עולה כי 31 אחוזים לא שמעו בכלל על בקרת יציבות (ESP). עוד מהסקר כי רק 28 אחוזים הזכירו מערכת סטייה מנתיב, 43 אחוזים מכירים בקרת שיוט אדפטיבית, ו-42 אחוזים מכירים מערכות סיוע לבלימה.

"הפריטים הכי מבוקשים הם אלה שנראים טוב וגורמים לנהגים להרגיש עשירים. היצרניות חייבות להבליט את חשיבותן של מערכות הבטיחות על פני הצעצועים שהם משווקים ללקוחות שלהם. זה לא יכול להיות שבשנת 2011 נהגים לא ידעו מה זה בקרת יציבות וכיצד היא פועלת", כך מוסיף מור.

ומה אתכם? האם גם אתם מעדיפים יוקרה על פני בטיחות בנהיגה?

עוד חדשות ומחקרים בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully