וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנד רובר איווק יתקוף את ראלי דקאר. בערך

ירון אדרי

26.9.2011 / 13:09

תחת ידיה של קבוצה פרטית יתחרה רכב הפנאי לנד רובר איווק במירוץ השטח המפרך בעולם. אלא שרק העיצוב נשאר, כל השאר מגיע בכלל מב.מ.וו

איווק, רכב הפנאי הצעיר של לנד רובר, יערוך טבילת אש רצינית במירוץ השטח המפרך ביותר בעולם. תחת ידיה של הקבוצה הבריטית הפרטית 'אקסייט ראלי רייד', שלוש מכוניות מירוץ תתייצבנה בחודש ינואר הקרוב בנקודת הזינוק של ראלי דקאר במאר דל פלטה ארגנטינה, ונהגיהן יקוו להגיע לקו הסיום שבועיים לאחר מכן כשאחריהם כ-9,000 ק"מ של תנאי שטח קשים.

אלא שפרט למראה החיצוני, כל קשר ממשי ליצרנית השטח הבריטית הינו מקרי בהחלט לפחות בכל הקשור למכלולי מכונית המירוץ. מנוע הטורבו דיזל מגיע בכלל מב.מ.וו והוא מעמיד לרשות הנהגים 275 כ"ס ו-66.3 קג"מ המופקים מנפח של 3.0 ל', זאת בהתאם לתקנות ה-FIA. תיבת ששת ההילוכים מגיעה מחברת ZF ועל שיכוך הטרשים אחראים לא פחות משמונה בולמי זעזועים.

ראלי דקאר שיוזנק ב-1 בינואר 2012 יעמוד בסימן שאלה אחד גדול לגבי אופיו בעתיד. יתכן כי פולקסווגן, אלופת שלוש השנים האחרונות, לא תתחרה יותר כקבוצת יצרנית רשמית ותפרוש כפי שעשתה מיצובישי ב-2009. אם אכן זה יקרה, בקטגורית כלי הרכב במירוץ המסורתי תתחרנה רק קבוצות פרטיות. יריבתה העיקרית כרגע שלפולקסווגן היא קבוצת 'X רייד' הגרמנית שמריצה את מכוניות ב.מ.וו X3 ומיני קאנרטימן. בניגוד לשלוש השנים האחרונות בהן עבר הראלי במסלול מעגלי בשטחי ארגנטינה וצ'ילה, השנה הוא יגיע לראשונה גם לפרו וטקס הסיום יערך בבירתה לימה.


ספורט מוטורי בוואלה! רכב

בואו לדבר על ראלי דקאר בפורום ואלה! רכב

וואלה! רכב גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully