וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד האפל של האופניים

ירון אדרי

27.9.2011 / 10:04

רכיבה על אופניים טובה לבריאות? אם אתם רוכבים במרכזי הערים כדאי שתשקלו זאת שוב. הראות והלב יודו לכם ויעניקו לכם יותר שנים

מעבר לתחבורה עירונית ירוקה אינו יכול להיות שלם ללא גידול במספר רוכבי האופניים. אלא שבינתיים, בעוד רבים עדיין מעדיפים להתנייד בכלי רכב מזהמים, כנראה שרכיבה על אופניים אינה דבר מומלץ. מדוע? מחקר חדש שמתפרסם מגלה כי דווקא כלי הרכב הכי ירוק שבנמצא עלול לגרום למותכם וזאת כי אכפת לכם מהסביבה ואחרים שמים עליכם קצוץ.

המחקר שמסקנותיו פורסמו במסגרת הקונגרס השנתי האירופי של אגודת דרכי הנשימה, מגלה כי לרוכבים בערים הגדולות בעולם כמו לונדון למשל יש פי 2.3 יותר פחממנים שחורים בדרכי הנשימה מאשר הולכי רגל. זאת היות והם נדרשים להכניס יותר אוויר לראותיהם בכל זמן נתון בשל המאמץ הגופני הנדרש לרכיבה וכן רוכבים קרוב יותר לכלי הרכב המזהמים. חלקיקים אלה פוגעים במרוצת הזמן בתפקוד התקין של הראות ועלולים לגרום להתקפי לב.

לעורכי המחקר אין כל המלצות חד משמעיות, ולבטח הם לא יציעו לרוכבי אופניים לעבור לאמצעי תחבורה חלופי ומזהם. המלצתם היא לתכנן בצורה מושכלת יותר את נתיב נסיעתם ורצוי שזה יעבור ברחובות הפחות סואנים בעיר. זאת לפחות עד שיותר ויותר נהגים ישאירו את המכונית בבית ויעברו לרכב גם הם על אופניים ובכך יפחיתו את רמת הפיח באוויר. כך גם תחול ירידה בתאונות דרכים בהם מעורבים רוכבים.


עוד מחקרים בוואלה! רכב

בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק

כנסו לפורום הרכב של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully