וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורטיביות לכל כיס: עד 50 אלף שקלים

כשחוצים את מחסום 30 אלף השקלים בדגמי הספורט, אנו פוגשים בשורה כלי-רכב קצת יותר יקרים, אבל מגרים ומפתים לצאת מייד לכבישים. חלק ב'

ב-1997 לקחה על עצמה פיג'ו 106 GTI את תפקיד המגשר. היא נשלחה על ידי המותג הצרפתי ליישב את הסכסוכים מול וותיקי ה-205 GTI המאוכזבים שבטוחים היו שאבד על פיג'ו הכלח והיא אבדה את מגע הקסם. כשהוצגה יחד עם דור שני של ה-106 'ראלי' העירומה, היא התקבלה בתגובות מעורבות; היו שטענו שזה לא "זה" שחסר משהו באופי, בכריזמה וכדומה. אחרי זמן קצר הספיקו לטעום ממנה כולם, ואו אז התחלפו ההערות והביקורות במחמאות מקיר לקיר. מנוע ה-1.6 ל' (120 כ"ס) העניק לה המון כוח, האבזור היה נדיב (מושבים, חישוקים), אבל החבילה והכשרון האמנותי שלה על הכביש, הם אלה שהכתירו אותה ל-GTI הממוקדת והמהנה ביותר ב-20 השנים האחרונות. חמה, מבוקשת, וסופר דינאמית.

פולקסווגן גולף GTI ו-VR6

כמעט 40 שנים חלפו מאז שבפולקסווגן קמו עם שחר ושתלו בגולף המשפחתית מנוע עם 110 כ"ס, והדביקו לה על התחת ובחזית את הכיתוב GTI - ומאז העולם השתנה. כל מי שדמיין לצאת לקניות במכולת ובדרך לקרקס את השכנים מצא את מבוקשו בגולף GTI. הדור הראשון הוא קלאסיקה וממנו עותקים בודדים בישראל כיום. הדור השני והשלישי, נדירים גם הם (ואף מוצלחים יותר) בזכות העלייה ל-139 כ"ס. ב-1992 פולקסווגן שלפה מפציץ בדמות ה-VR6 עם מנוע 2.8 ל' והתקינה אותו בגולף. 172 כ"ס בקנה וחישוקים שהקדימו את זמנם, גרמו להרבה אנשים לחלום עליה בלילה ולמעט מאוד מכוניות לעמוד איתה בקו אחד, או ישר. כמה מצער שהטיולים היו מסתיימים בביקורים תכופים (מידי) בתחנת הדלק.

פיאט אונו טורבו

פיאט אונו טורבו. זה אולי מוזר שהיא פה, אבל יש לזה הסבר פשוט. אונו יכולה להשתייך הן לקבוצה הזולה והן לקבוצה לעיל, משום שהיא נסחרת ברמת מחיר גמישה, לאור השפעתה התרבותית. יש המייחסים לה משקל גדול נוכח ההיסטוריה, מה שמביא לכך שבעליה דורשים בתמורה לה הרבה מאוד כסף. כנראה שלוותר על מכונית איטלקית מוגדשת טורבו משנות ה-80 זה לא קל. על הכביש בכל אופן היא שקלה כמו פריכיות אורז ועפה למהירות מרבית של 210 קמ"ש מצוידת מנוע 1.3 ל' ו-105 כ"ס. אם תמצאו אקזמפלר מדוגם הרווחתם. מחיר מקסימאלי שצריך להשאיר עבורה - 32 אלף שקלים.

הונדה סיוויק VTI

ואם פולקסווגן גולף מקורית היא נדירה, הרי שהונדה סיוויק VTi א-ו-ר-ג-י-נ-א-ל-י-ת משולה לפחות אל אוצר אבוד. הסיוויק הקומפקטית התגנבה לישראל לקראת אמצע שנות ה-90 עם מנוע VTEC בעל תזמון שסתומים משתנה, גל זיזים כפול וחם ותיבה ידנית שחילצו מקרביה מעל 160 כ"ס. היא התפרסמה לעתים כמכונית מסוכנת בזמן תאונה (מבנה לא בטיחותי שקורס על הנהג בזמן תאונה), אך הביצועים שלה היו עוצרי נשימה, עם 0-100 קמ"ש בזמן שיורד מ-7.5 שניות ושאון מנוע מרגש. הקפידו למצוא אחת שלא עברה שיפורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מאזדה MX5

הרודסטר של מאזדה נחשבת למכונית הספורט העממית הטובה ביותר בעולם, וכשמסתכלים בתפריט זה לא מפתיע: הנעה אחורית, חלוקת משקל מצוינת, שני מושבים, ומנועים מאריכי חיים שמספקים ביצועים מעולים. גרסאות מוקדמות מ-1990 ומעלה תחצנה בקלות את רף 30 אלף השקלים. רק תכינו כסף בצד לתיקוני גג (חוליגנים יסדרו לכם גשם לכל השנה). מאזדה MX5 היא המכונית היחידה שנכללת בכל רמות המחיר ומככבת תמיד בראש הדירוג. המנוע בגרסה החדשה ביותר מפיק 160 כ"ס.

*בקבוצה זאת עדיין מדובר במכוניות נדירות, ולכן מחירי המכוניות הספורטיביות משתנים בהתאם להיצע. החוקיות של המחירונים הרשמיים אינה בהכרח משקפת את מה שמתנהל בפועל בין המוכר לקונה. (גולף GTI דור רביעי בהחלט יכולה לנוע בין 40 ל-50 אלף שקלים, אך סביר שתהיה קרובה יותר למחיר הגבוה ביניהם).

עוד אפשרויות: רנו קליאו ספורט דור ראשון (172 כ"ס. מומלצת מהדורות המודרניים, אך לבדוק תקינותה היטב), פולקסווגן קוראדו, פיאט פונטו HGT, לנצ'יה קאפה טורבו, סיאט איביזה GTI, אמ-ג'י רודסטר, ניסאן 200 SX, אלפא 147 1.6 ל', יונדאי קופה, ב.מ.וו 328 ידנית (בליגה אחרת, מאוד נדירה, אבל שווה לחפש).


יקר לכם? בואו תכירו ספורטיביות באמת זולות

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully