וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: כריות אוויר מרכזית

ג'נרל מוטורס מרחיבה את מעטפת הבטיחות של מכוניותיה עם כרית אוויר מרכזית שתגן מפני פגיעה של הנוסעים זה בזה

אתר יצרן

צילום: יצרן
עריכה: רן צימט

אחרי וילונות צד, כריות אוויר לברכיים, כריות אוויר לעורפי הנוסעים במושב האחורי (טויוטה) וכריות אוויר בחגורות בטיחות (פורד, מרצדס ואחרות), ג'נרל מוטורס חשפה לראשונה בתולדות הענף פיתוח בטיחותי חדש - כרית אוויר מרכזית שנפתחת בין הנהג לנוסע שלצידו בשורה הקדמית. מטרת המערכת היא לספוג את החבטות באיזור הצד הרחוק מפגיעה בזמן תאונה, ובכך למנוע תוצאות חמורות יותר לגוף האדם. המערכת תשווק החל מ-2013 בדגמי שברולט טראוורס החדש ובביואיק אנקלייב המחודש ובמספר כלי-רכב של GMC.


כרית האוויר פותחה במשך שלוש שנים על ידי חברת טקאטה היפנית והקונצרן האמריקני. היא נפתחת מדופן ימין של מושב הנהג כלפי דופן המושב של הנוסע, ויוצרת חיץ מלא ורך לספיגת חבטות בין שניהם. בג'נרל מוטורס מסבירים שהמערכת יעילה לא רק בהגנה על הנוסע, אלא מסייעת בשמירה מפני חבלה במקרה התהפכות. "למערכת כרית האוויר המרכזית יש פוטנציאל גדול להציל חיים בתאונות צד", כך אומר אדירן לאונד ממכון הבטיחות האמריקני ה-NHTSA.


חטיבת הפיתוח ב-GM הדקה יחסים עם ה-NHTSA בשנים האחרונות, כדי לבנות מאגר נתונים המגלם את רמת הפגיעות החמורות בבני אדם בתאונות צד. מתוך הנתונים עולה, כי אחוז התאונות הקטלניות שגבו חייהם של נוסעים היה גבוה דיו כדי להצדיק המצאות כרית אוויר נוספת. "מדובר בתאונות קשות - 11 אחוזים מכלל התאונות בין 1999-2004 נגמרו במוות של הנוסע בתאונות מהסוג הזה", כך מציין בכיר ב-GM, גיא קנט.


ראוי לציין כי כל מכוניות ג'נרל מוטורס זכו השנה לחמישה כוכבים מארגון ה-IHHS בארה"ב, והקונצרן האמריקני מקפיד לשמור על רמת בטיחות גבוהה. "ברור שאין מערכת שיכולה לשמור על כל האיברים בגוף בזמן תאונה, אבל זה צעד משמעותי בדרך להגנה מלאה על היושבים", מוסיף קנט. "צריך להעניק קרדיט גדול ל-GM וטקאטה על שלקחו יוזמה בתחום החשוב הזה", מוסיף לאונד.

עוד בטיחות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully