וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט קאמארו חדשה: נהיגה ראשונה

מעט יותר משלוש שנים לאחר שהוצגה רשמית, שברולט קאמארו החדשה משנה כיול כדי להתאים לטעם האירופי. נהגנו בה במסגרת חגיגות 100 שנה ליצרנית

קובי ליאני

צילום ועריכת וידאו: יצרן

בסופו של היום הראשון להשקה, כששיירת מכוניות שברולט עתיקות ששוחזרו להפליא המתינה לנו מחוץ למלון, היה ברור שהמארחים האמריקנים שלנו החליטו לקחת ברצינות את חגיגות ה-100 שנים להולדת שברולט. אנשי GM נעזרו בחטיבה האירופית שלהם כדי להרחיק עד לשוויץ, ארץ הולדתו של לואי שברולט, כדי לציין את המאורע שבמסגרתו הם פנו אל חברי מועדון שברולט שוויץ והשאילו את מכוניותיהם הקלאסיות.

הנסיעה בפיסות ההיסטוריה האלה, כמו שברולט קורבייר, יחד עם ארוחת ערב ססגונית באולם שעוצב ברוח העשורים שחלפו, היו רק מנת הפתיחה. הסיבה (לפחות כך אנו בחרנו לראות אותה ככזו) לשם הגעתנו למקום, הייתה פגישה ראשונה עם שברולט קאמארו החדשה-חדשה. הדור האחרון של שברולט קאמארו הוצג אמנם ב-22 ביולי 2008, אבל רק כעת, במסגרת מהלך ההתפקחות של GM החדשה, היא עברה מסכת שדרוגים והתאמות כדי שתוכל לקלוע גם לטעמו של הנהג האירופי.

אז קפצנו לתוך מפלצת אדמונית עם מנוע V8 אדיר וגיר ידני (כן, ידני!) ויצאנו לקרוע (בזהירות) את כבישי שוויץ. על שרירים אמריקניים, התנהגות כביש ומצלמות מהירות, תוכלו לקרוא בהמשך.

השקה שברולט קאמארו בגרסה אירופית. קובי ליאני
מפגש נדיר במסגרת חגיגות 100 שנים להולדת שברולט/קובי ליאני

אני אקח את האדומה בבקשה

רגע לאחר שנפלטנו משדה התעופה הזעיר בפרבר השוויצרי, נציגה מקומית של שברולט הציעה לנו לאחוז במפתחות של הקאמארו, כמעט מכל דור שהיה בעברה. כולן מפתות, כולן נראות כמו מיליון דולר על גלגלים, אבל לפני שנוכל להתרפק על ההיסטוריה, העדפנו לחטוף את מפתחותיה של שברולט קאמארו מבציר 2012 (האמריקנים מקדימים את לוח השנה).

הקאמארו שהזמנו נשמעה מתקרבת הרבה לפני שזו הגיחה מפינת הרחוב ועל כך אחראי המנוע האדיר שבחזיתה. לזה שמונה צילינדרים (לא חשבנו אחרת) מסדרת ה-LS3 שנפחו 6.2 ליטר והוא מפיק לא פחות מ-432 כ"ס ב-5,900 סל"ד ו-58 קג"מ מפלצתי שמושג ב-4,600 סל"ד. הנתונים האלה שייכים לגרסה עם התיבה הידנית, שכן לעומתה, הגרסה האוטומטית מקבלת את מנוע ה-V8 מסדרת ה-L99. זה אומר נפח זהה של 6.2 ליטר אבל "רק" 405 כ"ס ב-5,900 סל"ד ו-56.6 קג"מ. דף הנתונים עוד מספר על השתיים כי זו הידנית מסוגלת להגיע ל-100 קמ"ש 5.2 שניות (5.4 באוטומטית) ושתיהן יעצרו אלקטרונית ב-250 קמ"שים מרביים.

השקה שברולט קאמארו בגרסה אירופית. קובי ליאני
432 כ"ס בגלגלים האחוריים. ככה אנחנו אוהבים אותן/קובי ליאני

הנאה מנהיגה בקאמארו? בשוויץ?!

לפני שאתם מתחילים לצקצק בלשון על המיני זלזול שלנו ביכולת של הקאמארו לגרום לנו לחייך בכבישים המסולסלים של אירופה, כדאי שנסביר. ידידנו האמריקנים כמעט מעולם לא הצטיינו במקומות בהם האספלט התפתל. בטח שלא עם הקאמארו של שברולט שתפקידה היה להביס את מתחרותיה לדור ה'פוני קארס' כמו פורד מוסטאנג, דודג' צ'ארג'ר ואחרות בעיקר בקו ישר. וכך נולדה לה מלחמת הסוסים והסמ"קים במכוניות השרירים האמריקניות.

האירופים, נשארו קצת מחוץ לתמונה. זה פשוט לא היה הקטע שלהם, כי מה טובה מכונית חזקה אם היא מתמוססת בפיתולי הכביש ההררי בדרך הביתה? האירופים האלה כבר רגילים למטעמי פורשה ומרקחות פרארי ואחרות שיודעות לזרוח בדיוק שם אז מה הטעם? את זה הבינו GM לאחר המשבר הגדול, שאם הצלחה הם מחפשים, הם חייבים יהיו לצאת מגבולות צפון אמריקה.

אמרו ועשו - הם לקחו את הקאמארו, המכונית האיקונית שלהם וטיפלו בדיוק היכן שכאב - במתלים. אם בארה"ב יכול הלקוח להתלבט בין שלוש רמות קשיחות במתלים, הרי שזה האירופי יקבל את הרמה הרביעית החדשה, הקשוחה והמרוסנת ביותר. לזו גם נוספו מוטות מייצבים מעובים מלפנים ומאחור, גומיות מתלים קשיחות יותר וכיול חד יותר לגלגל ההגה.

וזה עובד? כדי לענות על השאלה הזו, הובאנו עד לשוויץ, אולם למי ששכח, המדינה הירוקה וההררית הזו, איומה אפילו יותר מישראל ביחסה לתחבורה מהירה וספורט מוטורי. זה פשוט לא חוקי שם ואם צולמתם ב-2 קמ"ש מהר יותר מהמהירות שנקבעה, צפו פגיעה. קשה. מאוד.

השקה שברולט קאמארו בגרסה אירופית. קובי ליאני
השקה שברולט קאמארו בגרסה אירופית/קובי ליאני

עם הסכין בין השיניים

עם פחד מאכיפה אכזרית מכונן בין האוזניים, יצאנו לדרך במכונית השניה רק לקורבט ברמת המפלצתיות שלה בשברולט, או לפחות ניסינו. כי אוי לפאדיחה. לעיני כולם, רגע לאחר שהתענגתי על רעם האגזוזים שלה וגרמתי ל-כ-ו-ל-ם להסתכל לכיוון הלבנטיני החצוף שהופך בנזין לרעש, קפץ לי הקלאץ' והמנוע כבה. התירוץ - הקלאץ' קשה כמו סלע וקפיצי כמו "ג'ק-אין-דה-בוקס". כלומר, מה זה קשה לתפעל אותו, ועוד יותר קשה לנגן על נקודת החיבור שלו. ככה זה כשהפריט הטכני הזה צריך להעביר כל כך הרבה מומנטים אל הגלגלים האחוריים.

אבל בסוף זה הצליח ואפילו די התרגלתי ואז גם מרגישים עד כמה ביריון המנוע האמריקני הזה. לחיצה על דוושת הדלק מלווה בשניה של השתהות, כאילו לוח המחוונים מביט בנהג ושואל - "אתה בטוח?" ואז מגיעה דחיפה חזקה בבטן שמקמטת את השומן ומעלה אותו לגרון. הילוך שני המלחמה ממשיכה עד למנתק. שלישי והשאגה מאחור הופכת לרעם V8 שרק האמריקנים יכולים להפיק. לא צליל מתכתי כמו של הגרמניות, אלא רעם של ממש. בשלב זה, מחוון המהירות כבר התקרב מאוד אל ה-180 קמ"ש, יותר מפי 3 ממה שהשוטר השוויצרי היה מסכים, אם היה במקום.

אז ביצועים יש לה ובענק. אבל גם לשייט המפלצת הזו יודעת. באחת האוטוסטרדות שעברה בדרכנו, הקאמארו הראתה שהיא יודעת להיות גם מפנקת, יחסית כמובן. יחסי ההעברה הארוכים שלה בתיבה לא מפריעים לביצועים, אבל ההילוך השישי הוא אחד הארוכים שנתקלתי בהם בחיי. שיוט של 100 קמ"ש מציב בעזרתו את המחט על כ-1,200 סל"ד בלבד, במה שהאמריקנים מכנים, 'אובר-דרייב'. 'סופר-אובר-דרייב' לדעתנו. בסל"ד שכזה המנוע נשמע רק בקושי, רעשי הרוח מרוסנים היטב וגם הכביש לא ממש מרעיש. איכות? סוף סוף.

השקה שברולט קאמארו בגרסה אירופית. קובי ליאני
כן, גיר ידני, האמריקנים ממש רוצים את הלקוחות האירופים/קובי ליאני

תיזהר, סיבוב!

אין טעם לדוש בנושא שוב - האמריקנים והמכוניות שלהם לא ממש ידעו לטפל בסיבובים ולכן הקאמארו הזו נחשבת לחלוצת המחנה. כבר במטרים הראשונים איתה מרגישים בקשיחות הלא אופיינית במתלים לעומת מה שהורגלנו למצוא במכוניות מארץ מוצאה. זו פשוט קשיחה, מאוד והמרכב שלה לא מנסה לשפשף את המראות בכל כניסה לסיבוב חד. אולם מנגד, הכיול המוצלח הזה לא גורם לה להתרסק על בורות, ולא שמצאנו הרבה כאלה במדינה שבה הכבישים נושקים למושלמות.

"במשך חודשים ארוכים עבדנו עליה בנורבורגרינג" סיפר לי אחד מנציגי שברולט שנכח במקום. ובאמת, מסלול המירוצים הגרמני הפך כבר לפני שנים למעבדת ניסויים למרבית יצרניות מכוניות הספורט בעולם וכולן דואגות לפקוד את המקום במטרה לקבוע שיאי הקפה. אז גם האמריקנים רוצים, בטח אחרי הביקור האחרון והמוצלח שלהם שם עם קדילאק CTS.

הכבישים שאליהם נלקחנו הכילו רצף מבריק של פניות שהיו גורמות לכל מכונית להתאמץ, בטח לאמריקנית והקאמארו בגרסתה האירופית ידעה להחזיר המון כיף. ההגה שלה אולי לא הכי מתקשר שפגשנו, אבל הוא חד, האף נכנס היטב לעומק הפניות והכוח העצום שלה שולף אותה מאלה בסערה. לעתים עם שני פסים שחורים על הכביש, אם החלטתם להשתגע ולכבות את בקרת המשיכה.

אחרי כמה עשרות קילומטרים כאלה, לומדים להתגבר על הראות הלוקה החוצה דרך החלונות הקטנים ולומדים להתגבר על השטח המת שיוצרות קורות הגג העצומות, אבל גם הכל מתחבר בקצוות. הידיים מדייקות בהיגוי, רגל ימין קולעת בול למינון הכוח הראוי והישבן ער לכל ניסיון בריחה של הישבן. כיף? בלי צל של ספק ובהפתעה גמורה, התשובה היא כן מוחלט. כיף מבולגן. בחיי שהרגשתי כמו ילד שנזרק למתנפח הכי גדול בג'ימבורי.

השקה שברולט קאמארו בגרסה אירופית. קובי ליאני
מנוע אדיר עם שמונה צילינדרים מסדרת ה-LS3 שנפחו 6.2 ליטר והוא מפיק לא פחות מ-432 כ"ס ב-5,900 סל"ד ו-58 קג"מ מפלצתי שמושג ב-4,600 סל"ד/קובי ליאני

בקרוב אצלנו?

לכך לצערי, אין לי תשובה. גם ליבואנית UMI עדיין אין. הקאמארו החדשה תגיע אלינו רק אחרי שנציגות GM תתרצה ותבין שיהיה בכך כדאיות כלכלית, שכן זולה היא לא תהיה. תוסיפו לכך גם את העובדה שיצא לנו שם של כאלה שכואב להם בכיס מחיר הדלק ותבינו מדוע מפלצת V8 כזו נמצאת בשלב ההיסוסים אם לעשות עליה או לא.

בכל מקרה, אם UMI תתעשת או שתחליטו להביא אחת ביבוא אישי, דאגו להביא את הגרסה האירופית של שברולט קאמארו. ההבדל עצום. ומה עם עלות הדלק? בואו נצא למלחמה במיסוי על הדלק ועד אז, אם תהיה לי אחת כזו, אני מוכן לנהוג בה רק בסופי שבוע.

ספרו לנו מה אתם חושבים על שברולט קאמארו בפייסבוק של וואלה! רכב

עוד מבחנים והשקות בוואלה! רכב

השקה שברולט קאמארו בגרסה אירופית. קובי ליאני
השקה שברולט קאמארו בגרסה אירופית/קובי ליאני

על הצד הטכני:

מנוע: 6.2 ליטר, V8
הספק: 432 כ"ס ב-5,900 סל"ד
מומנט: 58 קג"מ ב-4,600 סל"ד
תיבה: ידנית, 6 הילוכים
הנעה: אחורית
משקל: 1,769 ק"ג
100-0: 5.2 שניות
מהירות מרבית: 250 קמ"ש (הגבלה אלקטרונית)
אורך, רוחב, גובה: 483.7, 192, 136 ס"מ
בסיס גלגלים: 285.2 ס"מ
תא מטען: 384 ליטר
פליטת CO2: 329 גק"מ
צריכת דלק (יצרן): 7 ק"מ לליטר

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully