וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט תחלץ 300 כ"ס מ-1.8 ל'

ירון אדרי

5.10.2011 / 8:12

פיאט תשיק בשנת 2013 מנוע טורבו חדש המפיק 300 כ"ס מנפח של 1.8 ל'. ראשונה לקבל אותו תהיה אלפא רומיאו 4C קופה

פיאט הפתיעה בשנה האחרונה כשזכתה בתואר מנוע השנה עם יחידת הטווין אייר שלה, והותירה גם את הגרמנים הרחק מאחור. האם גם בשנים הבאות היא תעשה זאת עם המנוע החדש שהיא מפתחת תחילה עבור אלפא רומיאו? לא בכל יום מוציאים 300 כ"ס ממנוע טורבו בנזין סדרתי בנפח 1.8 ל'.

אלפא רומיאו 4c. קובי ליאני
תהיה הראשונה לקבל את המנוע החדש של פיאט. אלפא רומיאו 4C קופה/קובי ליאני

נכון שבגדול לא מדובר על כזה הישג גדול וכבר ראינו יחסי נפח-הספק מוגזמים גם במנועים סדרתיים. אלא שכיום יותר מבעבר עושים זאת בעזרת אלקטרוניקה מדויקת שמאפשרת במקביל לתוספת הסטרואידים לצמצם באופן ניכר את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. כך למשל המנוע החדש שיושק בתחילת 2013 יעמוד בתקן הזיהום 'יורו 6' המאוד מחמיר.

פיאט לא חשפה נתונים של ממש פרט למידע הכללי אודות המנוע החדש שנמצא בשלבי פיתוח מתקדמים. מי שככל הנראה תהיה ראשונה לקבלו היא מכונית הקופה אלפא רומיאו 4C שאת העדכון הקונספטואלי שלה ראינו בתערוכות הרכב האחרונות. מדובר במכונית דו מושבית ששוקלת 850 ק"ג בלבד, אשר עתידה להתחרות מול פורשה קאיימן ודומותיה.

אלפא רומיאו 4c. קובי ליאני
מתיימרת להראות לפורשה קאיין את האגזוזים/קובי ליאני

בהמשך דרכו ישודך המנוע לדגמים נוספים מבית הקבוצת פיאט ואולי אף לדגמי קרייזלר שבבעלותה, גם בגרסאות מופחתות הספק. עם יכולת שכזו הוא יכול להחליף את מנועי ה-V האמריקניים ללא כל בעיה. מכונית חשובה נוספת שתזכה לקבלו היא ג'ולייה, מחליפת ה-159 שהשקתה צפויה אף היא ל-2013.


עוד על פיאט בוואלה! רכב

כנסו לפורום הרכב של וואלה!

וואלה! רכב אצלכם גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully