וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום כיפור: רוכבים צעירים בסכנה

32 ילדים נפגעו בתאונות אופניים במחצית הראשונה של השנה, שמונה מהם קשה. רחובות היא העיר המסוכנת לרוכבים

כמידי שנה יפקדו ביום כיפור אלפי רוכבי אופניים צעירים את הכבישים, חלקם הצעיר וחסר הניסיון, יעשה זאת בפעם הראשונה. מכוניות אמנם לא תהיינה בסביבה למשך 24 שעות, אבל הסכנות לשלום הקטנים, גם בלוויית מבוגרים, בהחלט שרירותיות בהיעדר מיגון בטיחות לכל חלקי הגוף הרגישים, ובמיוחד לראשים השבריריים.

לא מכבר עבר בכנסת תיקון חוק חבישת קסדות לרוכבי אופניים, המתיר אי-חבישת קסדה בקרב רוכבים בוגרים בשטח עירוני. אולם מסתמן שלכך עלולות להיות השלכות שליליות על פעילות הילדים ערב יום הכיפורים, כפי שחוששים כעת בעמותת-אור ירוק.

סקר שביצעה העמותה לפי בנק נתוני הלמ"ס, מלמד כי 32 רוכבים בגיל צעיר (ילדים) נפגעו בחצי הראשון של שנת 2011 בתאונות אופניים, ומתוכם שמונה נפגעו קשה. על אף הנתונים הקודרים, מדובר בירידה לעומת השנה הקודמת, אז נרשמו 51 תאונות אופניים בגילאים צעירים - צניחה של 37 אחוזים, ורק חמש תאונות הסתיימו בפציעות קשות. ניתוח שנתי רחב היקף מגלה כי בשמונה השנים האחרונות, נהרגו 15 ילדים בתאונות בהן מעורבים אופניים, 250 נפצעו קשה, ו-515 עם פציעות בדרגות חומרה קלות. כ-30 אחוז מתאונות האופניים מסתיימות אגב בפציעת ראש.

ניתוח המקומות בעלי שיעור הסיכון הגבוה ביותר לרוכבים צעירים, חושף כי רחובות היא העיר המובילה בהיפגעות ילדים בתאונות אופניים בשנת 2011, עם חמישה פצועים. בלוד, יבנה ובתל-אביב נפגעו שלושה ילדים ובאילת שניים. בין 2003 ל-2010 עולה כי בני-ברק היא העיר עם מקרי התאונות הגבוהים ביותר בקרב רוכבי אופניים צעירים - 45, חמישה ילדים מתוך אלו חוו פציעות קשות. בירושלים נפגעו 42 ילדים - 13 נפצעו קשה, ו-29 נפצעו קל. בחולון נרשמו 34 פגיעות, 2 קשות ו-2 קלות, וברחובות נפגעו 25 ילדים מתוכם 4 קשה ו-21 קל.


מנכ"ל העמותה שמואל אבואב, טוען כי לאור תיקון החוק, ועל מנת לציית לרמת בטיחות גבוהה של הילדים ברכיבה על אופניים, יש לבחון את התנהגותם בקרב המשפחה הקרובה. "הוכח כי בתחום הרגלי התנהגות הבטיחות הילדים מושפעים מהורים. לפיכך, התיקון לחוק הקסדות, שעבר לאחרונה בכנסת, ומסיר את החובה על חבישת קסדה מרוכבים בוגרים בשטח עירוני, עלול להשפיע לרעה על הרגלי חבישת הקסדה של הילדים גם בעתיד".

גם בקרב בני הנוער בחטיבות ובתיכונים המספרים לא מורידים את סף החרדות. השנה בוצע מחקר על ידי גוף ההשקעות HSBC בקרב 7,500 בני-נוער הרוכבים על אופניים ברחבי העולם. מתוך הנתונים עולה, כי תדירות חבישת קסדה בישראל פוחחת ככל שעולה הגיל. 40 אחוזים מקרב בני-הנוער בכתות ו' שרוכבים פעם-עד שלוש פעמים בשבוע, לא חובשים קסדה. בכתות ח' 60 אחוזים לא חובשים קסדה, ובכתה י' רק שליש מקפידים לחבוש קסדה. " הנתונים מדאיגים. הקסדה הוכחה כאביזר בטיחות מציל חיים וההורים חייבים להקפיד כי ילדיהם חובשים קסדה בעת הרכיבה על אופניים", מוסיף אבואב.

עוד מאמרי בטיחות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully