וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב המכוניות בעולם צבען לבן

ירון אדרי

6.10.2011 / 13:23

צבע הרכב הכי פופולרי בעולם הוא לבן שמקדים במעט את הכסף, כך בנתונים שמפרסמת חברת PPG. מי שממש רוצה לחיות על הקצה רוכש צבע שחור

בטח שמתם לב לכך שיותר מכוניות לבנות וכסופות נעות סביבכם בכבישים. יש שיאשימו את השעמום הזה בחברות ליסינג, אך כנראה שתהיה זאת טעות. לא רק בישראל מדובר בצבעים הכי פופולריים אלא בכל העולם. על פי נתונים שמפרסמת חברת 'PPG', אחת מספקיות הצבע הגדולות בעולם לענף הרכב, לבן הוא הצבע השולט.

21 אחוזים מכלל המכוניות שיוצרו בשנה האחרונה עוטות צבע לבן, כך לפי PPG. למעשה, הצבע הלבן מדיח מהפסגה את הצבע הכסוף שדורג ראשון בעשר השנים האחרונות. אלא שהכסף לא מאבד מכוחו יותר מידי היות ומכוניות כסופות מהוות 20 אחוזים מכלל הייצור ב-2011. עם נתון דומה נמצא הצבע השחור, למרות שאצלנו לפחות לא רבים אוהבים אותו בשל נטייתו לחמם את תא הנוסעים.

בחלוקה ליבשות החשובות, בארה"ב חלקו של הצבע הלבן הינו 20 אחוזים מכלל הייצור השנה בעוד כסף מהווה 19 אחוזים ושחור 18 אחוזים. באירופה דווקא השחור שולט עם 26 אחוזים ובאסיה הכסף נותר בפסגה עם רבע מכלל המכירות. ואצלנו, מנתונים שפרסמה רשות המסים לפני מספר חודשים נמצא כי בכל שנת 2010 נמכרו 35 אחוזים מכוניות כסופות, 27 אחוזים לבנות, ושחורות יחד עם כחולות היוו 12 אחוזים מהמכירות כל אחת. מכאן ששאר עשרות הצבעים והגוונים השונים כללו יחדיו רק 14 אחוזים.

עומסי תנועה כבדים בעקבות סגירת רחוב יפו בירושלים עקב הכנת תשתית לרכבת הקלה, ינואר 2011. עומר מירון
ומה קונים אצלנו?/עומר מירון

ביננו, כמה חשוב לכם צבע הרכב? כנראה שעבור רובנו לא ממש. סקר שביצעה לאחרונה PPG גילה כי רק 30 אחוזים מרוכשי מכונית חדשה מעניקים חשיבות גדולה לצבע ויש אף כאלה שהיו מסכימים לשלם עוד קצת מזומנים עבור גוון מיוחד שישקף את אופיים. וכל היתר? קונים מכוניות לבנות, כסופות או שחורות אם הם ממש רוצים להשתגע.

באיזה צבע הרכב שלכם? בואו לספר לנו בפייסבוק

עוד סטטיסטיקות ומחקרים בוואלה! רכב

כנסו לפורום הרכב של וואלה!

  • עוד באותו נושא:
  • PPG

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully