וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיום טראגי לעונת מירוצי ה-IRL

ירון אדרי

17.10.2011 / 9:05

נהג המירוצים האנגלי דן וולדון נהרג בתאונת מירוצים באירוע סיום עונת 2011 של סבב אינדיקאר שנערך בלאס וגאס. הרוג ראשון לאחר חמש שנים

סיום טראגי לאירוע שאמור היה להיות המשמח ביותר של עונת 2011 בסבב מירוצי אינדיקאר האמריקני (IRL). דן וולדון, נהג המירוצים האנגלי ואלוף הסבב ב-2005, נהרג במירוץ הנעילה שנערך במסלול האובאלי של לאס וגאס לאחר שהיה מעורב בתאונה שרשרת בהקפה ה-13. בתאונה היו מעורבים לא פחות מ-15 נהגים מבין ה-34 שהשתתפו במירוץ.

ערב המירוץ נשמעו ביקורות מצד הנהגים בשל אופי המסלול שכאילו רמז על ההולך לבוא. במהלך האימונים נרשמו מהירויות של כ-360 קמ"ש בתוואי המעגלי שאורכו 1.5 מייל (כ-2.4 ק"מ), ועם סך של 34 מכוניות על המסלול חזו הנהגים כי תאונה היא רק עניין של זמן במירוץ שאורכו אמור היה להיות 300 מייל (כ-484 ק"מ). אמנם מהירות שכזו אינה דבר נדיר בסבב ה-IRL, אלא שמספר הנהגים הרב במסלול הקצר יחסית והעובדה כי שניים מהם נאבקים על תואר האליפות, העלתה את רף הסכנה.

ביקורת נוספת שעלתה נוגעת בוולדון עצמו. האנגלי בן ה-33 שבחודש מאי הוכתר בתואר אלוף אינדי 500 בפעם השנייה בקריירה שלו, זינק מהמקום האחרון כאשר נצחון מבטיח לו פרס של 5 מיליון דולרים. כאמור, המירוץ הופסק לאחר התאונה בהקפה ה-13 לאחר שכבר הצליח לעקוף עשרה נהגים. הוא הוטס לבית החולים במצב קריטי כאשר שני נהגים נוספים, וויל פאוור ופיפה מאן, הועברו אף הם לבית החולים עם פציעות קלות. יתר הנהגים שהיו מעורבים בתאונה יצאו ללא פגיעות משמעותיות.

מירוץ מכוניות אינדיקאר. Eric Jamison, AP
לאחר ההודעה על מותו יצאו הנהגים למסלול וערכו חמש הקפות כבוד לזכרו של וולדון/AP, Eric Jamison

כאמור, היה זה מירוץ נעילת עונת 2011 של ה-IRL, אחת המוצלחות של הסבב שדישדש בשנים האחרונות. 34 נהגים זינקו אליו, מספר שיא של משתתפים, כאשר המאבק על האליפות הוא בין פאוור לדריו פרנקיטי שרשם בסופו של יום תואר רביעי מהול בעצבות. זאת ועוד, בתום המירוץ רצו המארגנים לערוך אירוע פרידה מהנהגת המצליחה ביותר שלו דניקה פטריק שהחל מהעונה הבאה תתחרה באופן מלא במירוצי נאסקאר.

רק כשעתיים לאחר התאונה הודיעו המארגנים באופן רשמי על מותו של וולדון. הנהגים יחד עם מנהלי הקבוצות החליטו כי אין כל טעם להמשיך במירוץ, אולם החליטו לבצע חמש הקפות כבוד לזכרו. על לוח התוצאות נרשם 77, מספר המכונית של וולדון, ואת ההקפות לזכרו הוביל טוני קנאן, חברו הטוב ביותר של וולדון על המסלול שעד לתאונה היה במקום הראשון.

למרות התאונה הקשה, מירוצי מכוניות נחשבים לבטוחים ביותר בעידן המודרני. התאונה הקטלנית האחרונה בסבב זה נרשמה בשנת 2006 אז נהרג פול דיינה במסלול הומסטד מיאמי. בסך הכל רשם סבב אינדיקאר ארבעה הרוגים מאז 1996, וסך של עשרה הרוגים נרשמו משנת 82 בשילוב סבב צ'אמפקארט המקביל שאוחד עם ה-IRL בשנת 2009. מכוניות בטוחות יותר שאולי היו מונעות את התאונה הקשה, תכנסנה לשימוש בעונה הבאה אלא שעבור וולדון שבחן אותן לאחרונה, זה מאוחר מידי.

דן וולדון נהג מירוץ אינדיקאר. Michael Conroy, AP
דן וולדון 1978-2011/AP, Michael Conroy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully