וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים לרכב על גאס גאס מאלוף עולם

כפיר לוין

19.10.2011 / 8:51

איוון סרוונטס, אלוף עולם במירוצי אנדורו התארח בישראל בחול המועד סוכות והעביר שיעור רכיבת אנדורו. שלחנו את כפיר לוין לאכול אבק

איוון סרוונטס קוראים לו, עדיין לא בן 30 אבל כבר 5 פעמים אלוף העולם ברכיבת אנדורו (סיבולת, קשה). לפני זה הוא היה כמובן אלוף במוטוקרוס (המעופפים, גם קשה). הוא הגיע אלינו לביקור חטוף בחסות 'מוטוטרק' שהיא יבואנית מותג השטח המקצועי GAS GAS לישראל החל מתחילת השנה, וזאת על מנת לקדם את המותג ולחשוף את אולם התצוגה החדש - ממש בתוך סוכנות 'פיאט' בדרך יגאל אלון 90 בת"א.

במסגרת הביקור, נקבעו מספר אירועים מתוקשרים ואירוע רכיבה אחד, מה שאומר לעלות על ציוד, לרדת למסלול רכיבה בו התקיים המרוץ האחרון בליגת האנדורו המקומית (ולא, הוא לא שמע עלינו לפני זה) - ולתת בגז. חזק. זאת אומרת - הוא נותן בגז חזק, אנחנו סתם נתנו קצת גז. אם מעניין אתכם איך הוא רוכב, הממזר הספרדי חם הלב, בעל הסבלנות ונטול גינוני מלכות אופייניים? קיפצו לפסקת הסיום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איוון סרוונטס. 5 פעמים אלוף עולם באנדורו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לרגע, נתנה לנו ההזדמנות להתרשם מנבחרת אופנועי השטח הדו-פעימתיים: 125 סמ"ק, 250 סמ"ק ו- 300 סמ"ק בגרסת 'נמבוטין' משופרת ומשופעת בכל טוב. אגב, גם לנו זה נשמע שם מוזר אבל מסתבר שיש מישהו כזה והסיבה שיש אופנוע של GASGAS על שמו היא כי גם הוא אלוף. את ליין ה-4 פעימות, אגב, נכיר בהזדמנות אחרת.

כל הכלים במשפחה הדו-פעימתית מציגים מפרט שלדה ומתלים מעניין עם תצורת מסבך צינורות מפלדה (כמו המתחרות KTM והוסקוורנה) אך בחתך ייחודי, בולם אחורי איכותי של 'אוהלינס' וקדמי איכותי לא פחות מבית 'מרזוקי' בקוטר נאה. כל האבזור ההיקפי כמו גלגלים, בלמים ומנופי תפעול ברמה הגבוהה המוכרת לנו מהנציגים האירופאים בשנים האחרונות, אך יש לציין כי הכל ארוז ומחובר באופן מצודד במיוחד. שילוב הצבעים העז של אדום ולבן אינו מותיר מקום לדמיון - הכלים האלה בנויים לזוז מהר. אם מרכיבים עליהם רוכב כמו שצריך, כמובן, קראו עד הסוף בעניין הזה. המנועים כמובן נבדלים בנפחם, כל אחד מתאים לקטגוריית נפח אחרת בעולם המרוצים: 125 סמ"ק ל- E1, 250 סמ"ק ל- E2 ו- 300 סמ"ק ל- E3.

125 סמ"ק

המנוע הקטן בחבורה הוא גם העצבני ביותר, ובשידוך לשלדה קצרה יותר בבסיס הגלגלים לטובת יכולת תמרון גבוהה מתקבל סוג של קפצון שטח תזזיתי. נקודות הזכות לאור רכיבת ההתרשמות היו מנוע חזק במיוחד לקטגוריה ויציבות מרשימה, בין היתר בעקבות שלדה איכותית בעלת פידבק מדויק, ומתלים מהטובים ביותר שפגשתי. השילוב כאמור, קטלני. בתחום החובה נציין מחסור קל בזמינות הכוח בסל"ד הבינוני. החוויה הכללית איכותית ומקצועית ושוב - כיף אמיתית להביט במכונה לאחר סשן הרכיבה. כמו רוב המתחרים, אין ספק שמדובר במועמד ראוי לקרב על השפיץ של הקטגוריה הנמכרת ביותר בענף השטח בארץ. כרגע עם מחיר חדירה נמוך במיוחד באופן יחסי מדובר, למתעניינים, בעסקה משתלמת מאוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

250 ו-300 סמ"ק

כאן אנחנו כבר מדברים על משהו אחר. תעבירו את טון הדיבור לבס נמוך ותקשיבו טוב: 2 פעימות בנפח גדול זה לא לכל אחד שרוכב בשטח. הקטגוריה ידועה לשמצה במשקל נמוך, מכלולים איכותיים מקצה המדף ומנועי חזקים ומהירי תגובה בכל מצב מצערת, ה-300 במיוחד. מה שחובר למהירות תגובה הדורשת יד מנוסה ונשלטת על המצערת, שכן פזיזות או עודף ביטחון הינם מתכון בטוח לבריאות הנפש - פחות לבריאות הגוף.

ויחד עם זאת אם בבריאות הנפש עסקינן הרי ששני אלו כאן בדיוק לטובת הגירוד הזה בגב. השלדות מעט ארוכות יותר לעומת ה- 125 הקטן אך עדיין תוכלו להניף את הפרונט מעל לכל מכשול מבלי הצורך לתכנן יותר מדי. אופי אספקת הכוח שופע מהסל"ד הבינוני ב- 250 ומהנמוך ב-300, כאשר ה-250 מפצה בנשימה טובה יותר בסל"דים הגבוהים ומהירויות גבוהות יותר בשבילים כנגזרת. הכיף באופנועים האלה מתחיל מיד עם ההנעה ומסתיים בחולשה גופנית כוללת דקות ספורות לאחר מכן - בדיוק כמו שגבר אמיתי אוהב.

לסיכום החוויה נאמר ששוב, איכותם הגבוהה של המכלולים ההיקפיים מיישרת קו ולעיתים מתעלה על הטובים שבמתחרים. כאן בהופעה מאוזנת, נשלטת ובעלת קלות תפעול גבוהה יחסית לקטגוריה הלא פשוטה לרכיבה, וארוזים באופן שניתן להגדירו כאחד המעניינים, אם לא ה... ראו הוזהרתם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז איך רוכב אלוף עולם?

מיד עם החזרה מהאירוע חברים רבים שאלו "אז איך הוא רוכב?". "אלוף" במילה אחת, היא התשובה. אבל בערב התקשר חבר - ואז גם קצת קנאה יצאה החוצה. "הבן אלף, חלאת האדם הזו, גרסה גדולה, שרירית ודו-גלגלית של אנטוניו בנדרס, מכופף ומקפל אופנוע שטח כאילו היה בלון חיות בגן ילדים. הוא לא סוגר את הגז", וכשהגז פתוח כל הזמן הכוונה, שחלק מהזמן מנתק ההצתה עושה קולות כאילו המנוע נחנק. הוא לא. "כבר לא בא לי לרכב יותר. כשהוא נכנס לפניה (שזה בגדול אירוע הנחשב למסובך ברכיבת שטח) הגז פתוח כאילו שאני משתלב לכביש 6."

תנוחת הרכיבה שלו משתנה על האופנוע בתדירות של 55 פעמים בדקה, שזה אומנם בדיוק כמו הדופק של ספורטאי במנוחה אבל גם כמו תדירות הפעמים שרבים חולמים על עצמם רוכבים ככה. בעוד שרוכב מהשורה מחפש קוליס בפניה (נקודת משען המונעת מהאופנוע להחליק החוצה מהפניה) - הוא לא, המחוטב הצעיר והנבזי הזה, פשוט קודח את עצמו במעיין הברגה לפי כיוון הפניה, חודר לאדמה באירוע שדומה לנחיתת טיל גראד - ומייצר לעצמו את הקוליס. בקווים מושלמים, בחלקות תפעול האופיינית לרובוט הרכבה במפעל מכוניות יפני, ובמהירות אחת ויחידה - של אלוף עולם ברכיבת שטח. לא פעם אחת. 5. חמש פעמים. "ככה הוא רוכב, הכלב הספרדי"


*הכותב הנו הבעלים של בית הספר לרכיבה מתקדמת, פרוריידינג


עוד מבחני דו-גלגלי בוואלה! רכב

ספרו לחברים שלכם בפייסבוק על אירוע הרכיבה של גאס גאס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כבר לא בא לי לרכב יותר. כשהוא נכנס לפניה, הגז פתוח כאילו שאני משתלב לכביש 6."/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully