וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית על חדשה מצרפת: ג'נטי אקיילון

ג'נטי אוטומוביל תחשוף במהלך השנה הבאה את אייקלון האקזוטית, חמושה במנוע שמפיק 1,000 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות. חברה חדשה במועדון האלף

בזמן שכל העולם סוגד בפני ארגוני איכות הסביבה, יצרניות רכב קטנות, וגם סדנאות שיפורים, ממשיכות לפרוח ברקע ולעשות בדיוק את ההיפך. ויותר מזה. יצרנית חדשה בשם ג'נטי אוטומוביל (Genty Automobile) שהוקמה לפני כחמש שנים בצרפת, נערכת להשיק בעוד מספר חודשים את מכונית העל הראשונה והיחידה שלה – ג'נטי אקיילון, כשהיא מצוידת בהופעה מסוגננת ובטכנולוגיות שלא תביישנה את התוצרת הצרפתית על דורותיה, במיוחד את בוגטי וירון.

ג'נטי אקיילון פותחה במשך ארבע שנים, ומתקן הייצור שלה ממוקם סמוך לחבל וישי. למרות שהחברה רצתה מלכתחילה דגם מקורי ללא סיוע חיצוני, מקורות המימון והאמצעים הדלים שלה אילצו את הוגיה לחפש עזרה מבחוץ, על אף שתוכננה בתוך הסדנה. בין היצרנים שגויסו למען הפרויקט אפשר למנות את רקארו, מישלין, הלה, BRM ועוד.

מרכב המכונית עוטה, כפי שמקובל כיום, מעטפת קלה וחזקה של סיבי-פחמן (קרבון). לדברי המהנדסים, לאקיילון חלוקת משקל מאוזנת (58 אחוזים על הסרן מאחור) וכן היא יכולה לעמוד בתאונות קשות ובעומסים גבוהים בתנאי דרך משתנים. "הרכב מתוכנן כמו מכונית על מהשורה הראשונה. זאת תוך התחשבות בכל המאפיינים הבולטים בנישה המיוחדת הזאת, כמו עיצוב אווירודינמי, תרכובות אקזוטיות וכמובן הביצועים", כך אחד מבכירי החברה.

וביצועים של מכונית על בהחלט עומדים לרשות ג'נטי אייקלון. מנוע הבנזין המרכזי ששוכן בקרביה פותח על בסיס חטיבת כוח מגרמניה (המקור טרם נחשף). הנפח הוא 4.8 ל' כפול מגדשי טורבו שמונה צילינדרים והספק מרבי של 1,000 כ"ס, שהצטברו בזכות שורה ארוכה של עדכונים לכל המכלולים. שיא ההספק מגיע ב-8,000 סל"ד והמומנט עומד על 128.9 קג"מ ב-5,000 סל"ד, כאשר תיבה חצי אוטומטית (סיקוונסאלית) לה שבעה הילוכים, משחררת את הכוח לגלגלים מאחור.

בזכות משקל זעום של 1.1 טון, האקיילון תאיץ ל-100 קמ"ש ב-2.7 שניות, ל-200 קמ"ש ב-7.2 שניות ול-300 קמ"ש ב-14.8 שניות (בוגטי וירון סופרספורט לשם השוואה איטית ממנה בכמה מאיות השנייה). מהירותה המרבית למי ששואל תעמוד על 350 קמ"ש.

אם הכול יתנהל כשורה, ג'נטי תציג את המכונית בעוד כשנה בתערוכת הרכב הביתית בפריס. היא עתידה לייצר רק 15 עותקים ממנה, כך שסביר שמחירה הרשמי יהיה גבוה מאוד.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully