וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונית הסולארית תבקר בישראל

לואיס פאלמר והמונית הסולארית שהקיפה את העולם, מגיעים לישראל ב-1 בנובמבר כדי לקדם פתרונות תחבורה ידידותיים כלפי הסביבה

לפני 60 אלף קילומטרים ו-40 מדינות, יצא לואיס פאלמר חמוש במכונית סולארית למסע מסביב לעולם. עכשיו, הוא מבקר לראשונה בישראל.

פאלמר יגיע עם המכונית הירוקה ב-1 בנובמבר לכבישי הארץ, כחלק ממסע אקולוגי תחת הכותר "המסע הסולארי" של עמותת אקולנוע והמועצה לישראל יפה, הנועד לעידוד צריכת כלי-רכב ידידותיים לסביבה ואנרגיה חלופית (ניצול 280 ימי השמש בישראל בשנה). במהלך שהותו יוקרן גם סרטו התיעודי בפסטיבל הקולנוע של העמותה בסינמטק בירושלים.

פאלמר השוויצי, מורה בתפקידו, מצויד במונית קטנה וצנומה לה שני מושבים, שלושה גלגלים, ומשקל כולל של 500 קילוגרמים. היא מסוגלת לנוע לטווח של 300 קילומטרים כשהיא טעונה במלואה על ידי תאים פוטו-וולטאים (על גרר) ולהגיע למהירות מרבית של 90 קמ"ש. מטרת מסעו העולמי הוא מסביר, היא להשפיע על מקבלי החלטות ואישים בעלי השפעה כלכלית, שבכוחם לרתום את אנרגיית השמש לתחבורה ציבורית ופרטית או לקדם את השימוש בה.

במהלך מסעו הארוך פגש ראשי ממשלות, ראשי ערים, כוכבי קולנוע ואנשי ציבור. בין הבולטים שבהם אפשר למצוא את ראש עירית ניו-יורק מייקל בלומברג, מזכ"ל האו"ם בן קי-מון, המפיק ההוליוודי ג'יימס קמרון והנסיך אלברט מנסיכות מונקו. כולם כאמור לקחו חלק בנסיעה קצרה ומשותפת עימו במונית הסולארית.

הנסיעה של פאלמר בישראל תוזנק אחרי טקס קצר במועצה לישראל יפה במעמד השר להגנת הסביבה גלעד ארדן ושגריר שוויץ בישראל, ומשם ימשיך ליערות הכרמל, ערי השרון וירושלים. בהמשך ייקח חלק באירוע ראווה על גג-דיזינגוף סנטר יחד עם סלבריטאים ואנשי סביבה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully