וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים סדר בהנהלת רכבת ישראל

אבי בר-אלי

24.10.2011 / 15:49

דירקטוריון רכבת ישראל החליט בינואר להגביל את כהונת המנהלים לחמש שנים בלבד; בין המועמדים לפרישה: סמנכ"לי הבטיחות, ההפעלה והצי הנייד

תוכנית הרוטציה של רכבת ישראל יצאה לדרכה. חמישה מבכירי החברה זומנו אל לשכת מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר, וקיבלו הודעה על הכוונה לסיים את כהונתם בחברה - או להעבירם מן התפקיד. זאת, בעקבות החלטת דירקטוריון החברה מחודש ינואר השנה, שלפיה תוגבל כהונת הדרג הניהולי הבכיר ברכבת לחמש שנים - עם אופציה להארכתה בשנתיים נוספות בלבד (בכפוף להחלטת מנכ"ל ולאישור דירקטוריון).

עם המוזמנים, אשר השלימו כהונה בת חמש שנים ויותר בתפקידם, נמנו סמנכ"ל הבטיחות של הרכבת, עמוס גלרט, סמנכ"ל הפעלה ותחזוקת תשתיות הראל אבן, מבקר הפנים של החברה שלמה זומר ומנהלת אגף שיווק, נעמי פאר. הארבעה מועסקים בחוזים אישיים, ולפי הערכות ישובצו לתפקידים אחרים במגזר הציבורי. בנוסף, זומן סמנכ"ל הצי הנייד בחברה, סמי כהן. כהן, המקורב לוועד העובדים בחברה, מכהן בתפקידו פחות מחמש שנים, אך קודם לכן שימש מנהל אגף צי נייד (ללא סמנכ"ל), ובסך הכל עומד משך תשע שנים בראש מערך הרכבות והמוסכים של הרכבת. היות שכהן מועסק תחת הסכם קיבוצי, לא ברור לפי שעה מעמדו.

תוכנית הרוטציה שאישרה הרכבת נועדה למנוע את התופעה שהשתרשה במגזר הציבורי, במסגרתה דרגי הניהול הבכיר בחברות הממשלתיות נותרים בתפקידיהם משך שנים ארוכות, לרבות בתפקידים רגישים, עד פרישתם, תוך מניעת גיוון בהכשרות מקצועיות וחסימת הקידום עבור דרגי הביניים.

בשל התנגדות ועדי העובדים לכל פגיעה במעמדם של עובדי ההסכם הקיבוצי, חלה התוכנית על מנהלי אגפים ומעלה המועסקים בחוזה אישי. ברשות החברות ציינו בעבר כי אם המודל ינחל הצלחה יבקשו לאמצו גם בשורות החברות הממשלתיות האחרות.

המהלך עשוי לעורר התנגדות עזה מצד המנהלים הפורשים, אך בחברה טענו כי זו הדרך "לשפר את התרבות הניהולית ברכבת ישראל, על מנת להתאים את עצמה לתרבות של תאגיד עסקי".


עוד על תחבורה ציבורית בוואלה! רכב

כנסו לפורום הרכב של וואלה!

וואלה! רכב אצלכם גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully