וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד השנה: פולקסווגן יהיה ליצרן מס' 1 בעולם

בחודשים הקרובים יעפיל הקונצרן הגרמני למקום הראשון כיצרן הרכב הגדול בעולם, על חשבון של טויוטה ותאגיד הרכב האמריקני GM. האם היפנית תוכל לשוב לפסגה?

טויוטה משלמת את מחיר נזקי הצונאמי מוקדם מכפי ששיערה. על פי תחזיות האתר הכלכלי בלומברג, תאבד היצרנית הגדולה בעולם את מקומה לקונצרן הרכב הגרמני פולקסווגן, עוד לפני סיום השנה הנוכחית. פולקסווגן, שמחזיק שלושה מותגי ליבה רווחים (פולקסווגן, סקודה ואודי) ועוד מספר יצרניות יוקרה (למבורגיני, בנטלי), רשם זינוק חד במכירותיו בשווקי המזרח הרחוק (סין), מה שמעניק לו דחיפה דרמטית לעבר התואר הנחשק, לאחר שעד כה הסתפק רק במקום השלישי אחרי ג'נרל מוטורס.

מכירות פולקסווגן יטפסו בלפחות 13 אחוזים ל-8.1 מיליון כלי-רכב ב-2011. גם גנ'רל מוטורס על חטיבותיה האירופאיות והדרום אמריקניות מפיקה הישגים נאים בשוק המערבי והמזרחי, וזו צפויה להודיע על עלייה מרשימה של 8.5 אחוזים ל-7.5 מיליון מכוניות בשנה.

להבדיל מהגרמנים והאמריקנים, טויוטה עדיין מתמודדת עם צניחה במכירות רכב חדש, מאז שפקד את המדינה הצונאמי הקטלני במרץ האחרון ובלם את פעולותיה. לכך התווסף לאחרונה דיווח לפיו השיטפונות בתאילנד אף הם הזיקו לתפוקת הייצור של החברה, ואילצו אותה להשעות מפעלים נוספים. אי לכך, מכירותיה יצנחו ככל הנראה בכ-9 אחוזים ל-7.2 מיליון מכוניות לקראת סוף השנה.

על אף ש-2011 כנראה אבודה מבחינת טויוטה, הערכות מדברות על כך שב-2012 היא עלולה להדיח את פולקסווגן ולחזור לכהן כיצרנית הרכב הגדולה בעולם. השוק היפני נמצא בתהליכי שיקום מתקדמים מאז אסון הטבע, וכל מפעלי היצרניות הגדולות חוזרות בהדרגה לתפוקה מלאה, טויוטה בראשן. לפי נתוני מכון הסקרים JD פאוור, מסתמן כי טויוטה תמכור בשנה הבאה כ-8.4 מיליון כלי-רכב, משמע חצי מיליון או יותר מפולקסווגן. אולי מוטב שהגרמנים יתאפקו עם החגיגות בכמה שנים. או לפחות יעשו זאת הפעם בקטן.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully