וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גניבות רכב: ירידה בדרום, עלייה בירושלים

גנבי רכב מנצלים שהות לקוחות במוסכים ומכוני שטיפה לשכפול מפתחות. ירידה נרשמת בכמות גניבות כלי-רכב בדרום הארץ לעומת עלייה באיו"ש וירושלים

סקר שערכה חברת איתוראן בקרב 250 אלף מכוניות ממוגנות שלה ברבעון השלישי של השנה, מצביע כי חלה ירידה במספר גניבת כלי-רכב באזור הדרום, וכי השיטה הנפוצה ביותר לגניבות היא עדיין בצורה אלימה: 82 אחוזים בשיטת ה"דאבל" - לקיחת המפתח מהבית והסתלקות מהמקום עם המכונית. יחד עם כך, זוהי ירידה של 15 אחוזים בתופעה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כאמור, לפי נתוני איתוראן.

השוק הפרטי עדיין מהווה את מקור המשיכה הגבוה ביותר לגנבי רכב עם 33 אחוזים. עוד מהנתונים כי משאיות אחראיות ל-25 אחוזים מנתח הגניבות, כלי-רכב מסחריים, טנדרים ומכוניות יוקרה ל-10 אחוזים, רכבי שטח ל-9 אחוזים, וציוד מכני הנדסי ל-3 אחוזים.

השיטה הנפוצה ביותר לפריצה, היא באלימות וניסיונות הנעה באמצעות מחשב פרוץ, וב-13 אחוזים ממקרי הגניבה נלקחו המפתחות מבית הלקוח. מקרים אלה יש לציין מתרחשים לרוב בבתים צמודי קרקע באזור השרון והצפון - כשלושה אחוזים תועדו כשוד אלים על ידי צוותי הסיכול של איתוראן. בנוסף, מתריעים באיתוראן לנקוט בזהירות במוסכים ובמכוני שטיפה, שכן שם נרשמה עלייה בתופעת שכפול מפתחות.

בחלוקה לאזורים אין הפתעות. השטח בו נרשמות הכי הרבה גניבות הוא גוש-דן (33 אחוזים). איזור השרון לא רחוק אחריו עם 24 אחוזים, השפלה עם 15 אחוזים, ירושלים 13 אחוזים, הצפון 8 אחוזים, הדרום 5 אחוזים, ויהודה ושומרון עם 3 אחוזים. "אנו ממשיכים להיות עדים לכמות אירועי אמת נמוכה באזור הדרום - 5% מכלל האירועים הארצי, ירידה של 45% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ולעומת זאת גידול משמעותי באזור ירושלים של כמעט 70%", כך מנכ"ל איתוראן ניר שרצקי.

בהקשר של איו"ש, עולה כי אירועי הגניבות גדלו באזור ב-100 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אחת התופעות הבולטות ביהודה ושומרון היא גניבת מוניות מאריאל. הגנבים מזמינים נסיעה לכוון אריאל, ושם שודדים את המונית ונמלטים עימה לשכם.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully