וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן ג'וק GT-R, זה אמיתי

רכב הפנאי הקומפקטי והסוער של ניסאן יוצא לאור בתערוכה רשמית בספרד. עכשיו הוא מחכה לסבב ניסויים ראשון על מסלול אמיתי. עם 520 כ"ס בקנה, זה לא יהיה שקט

פחות מחודש אחרי שהחלו הטפטופים החצי רשמיים אודות גרסת ה-GT-R לניסאן ג'וק, עכשיו מגיע הדבר האמיתי. מי שטען שמדובר בהלצה או ניסוי חסר שחר עומד להתבדות, שכן החברה היפנית חנכה את המכונית בתערוכת מכוניות שנערכה אמש (שלישי) במלאגה שבספרד, ופרסמה בפעם הראשונה בפני כלי-התקשורת את התמונה הראשונה לדגם הסדרתי.

הניסאן הקיצונית, או בשמה הרשמי – ניסאן ג'וק R, פותחה על ידי סדנת המירוצים הבריטית RML. סדנה זו מנוסה עם מכוניות ניסאן לאור שיתוף הפעולה ביניהן על מסלולי המירוצים בשנות ה-90 (מכוניות תיור בבריטניה) ותחילת העשור הקודם (גרסאות קצה למייקרה ול-350z). ניסאן תשיק את הדגם בשתי גרסאות עם הגה בצד ימין או הגה בצד שמאל, ותשלח אותה לניסויים ראשונים עם צוות הפיתוח הביתי באירופה -Nissan Technology Centre for Europe, החל מתחילת החודש הקרוב.

מה שיחכה להם על המסלול זה לא דגם עממי עם מנוע 1.6 ל' ותיבה רציפה כמובן. ניסאן התקינה בג'וק R חטיבת כוח מופרעת שנלקחה ממכונית העל GT-R (הנמכרת בישראל כזכור ב-800 אלף שקלים ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות). הנפח עומד על 3.6 ל' כפול מגדשי טורבו (שישה צילינדרים) עם כמעט 520 כ"ס, בשידוך להנעה כפולה משופרת ותיבת ששה הילוכים ידנית.

נתון רשמי על ביצועים לא פורסם כאמור, ואין כרגע תכנית לייצר את המכונית. למרות זאת, בניסאן דואגים לציין פרט אחד חשוב בהקשרה: אם הביקוש לגרסת ביצועים לג'וק יעלה בעקבות חשיפת ה-R הקטנה, החברה היפנית תדאג לשווק לצד הדגמים הקיימים גם מהדורה ספורטיבית מושחזת מעל המנוע הבכיר (190 כ"ס). היא אמנם לא תהיה כל-כך דרמטית, אבל ההנאה כנראה מובטחת.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully