וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס תפתח לרנו מכונית יוקרה?

27.10.2011 / 11:20

דיימלר שוקלת להרחיב את יחסיה עם רנו-ניסאן ולסייע למותג הצרפתי לייצר מכונית מפוארת. למה לא להתחיל עם משפחתית גדולה ורווחית?

"הכול יכול להתרחש מאחרי הקלעים כל עוד שני הצדדים מרווחים מכך". כך צוטט השבוע מנכ"ל מרצדס דיטה זטשה, במאמר שפורסם בעיתון הגרמני 'Boersen-Zeitung', בהתייחסו למערכת היחסים עם רנו-ניסאן ולאפשרות לעצב את מכונית היוקרה העתידית של רנו. זטשה אמר את הדברים לאחר שבמותג הצרפתי הביעו נכונות להשיק מכונית סלון שתתחרה בהגמוניה הגרמנית, משמע מול פולקסווגן.

איזו מכונית מתככנים שני הצדדים מוקדם לדעת. השותפות הצעירה שנרקמה באפריל 2010, התבססה על טכנולוגיות הינע חסכוניות וידידותיות לסביבה, במטרה להפחית את פליטת דו תחמוצת הפחמן (CO2) בכל היצע הדגמים ל-120 גק"מ, ולהקטין את הקנסות שפקחי האיגוד האירופי עלולים להטיל על היצרניות בשל זיהום האוויר. כעת כאמור, עומדים כנראה כיוונים חדשים על הפרק.

ג'רום סטול, סגן נשיא השיווק של רנו אירופה, אמר לעיתון הגרמני - בתגובה לדבריו של זטשה, כי רנו נמצאת כרגע בעיצומו של תהליך מורכב של עיבוי קו הדגמים שלה, והוספת מספר כלי-רכב עד לשנת 2014, ביניהם גם יורש למיניוואן המהפכני רנו אספאס. מה שסטול לא סיפר הוא מה יהיה על גורלה של הלגונה הכושלת, שמאז שנות ה-90 לא הצליחה לשחזר את הצלחתה.

רנו חסרה מכונית "מנהלים" בדמותה של הלגונה שתתחרה במכוניות דוגמת המונדאו, אינסגיניה וסיטרואן C5. את מרבית רווחיה קצרה רנו בקבוצות הסופרמיני והמשפחתיות הקומפקטיות, אולם גם שם היא מתקשה להתמודד. יש לציין שגם ניסאן השותפה הקרובה שלה, די ויתרה על משפחתית גדולה מאז שחתכה את הפרימרה לפני שלוש שנים. כך שאם דיימלר אכן רצינית בעניין הרווחיות, מוטב יהיה לה להשקיע את זמנה וכספה בסגמנט קצת יותר פופולארי ועממי. אולי בזכותה תצא הצרפתית לזירה בכוחות מחודשים.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully