וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נכים, לא מחנים

ירון אדרי

30.10.2011 / 9:27

אגף התנועה של משטרת ישראל בשיתוף עמותת נגישות יקיימו את יום המודעות הלאומית לחנית נכים עם פעילות הסברה ואכיפה מוגברת. הקנס - 1,000 שקלים

אגף התנועה של משטרת ישראל בשיתוף עמותת 'נגישות ישראל' יקיימו היום (ראשון) את יום המודעות הלאומי לחנית נכים, זו השנה השלישית ברציפות. במסגרת הפעילות תבוצע אכיפה מגוברת ופעילות הסברה, זאת במטרה להעלות בקרב הציבור את המודעות בדבר איסור חניה במקומות השמורים ומיועדים לנכים בלבד. "לרגל יום המודעות הלאומי לחנית נכים יבצע אגף התנועה שורת פעולות במישור ההסברתי כמו גם אכיפה מוגברת להטמעת חשיבות הנושא במישור הערכי והחוקי", כך מוסר מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו.

לצד פעילות ההסברה שיערכו הגופים החל בבתי ספר וכלה במוסדות וחברות גדולות וכן קמפיינים פרסומיים, תתקיים כאמור פעילות אכיפה מוגברת. זו תיערך באופן גלוי וסמוי במרכזי קניות ובילוי הסמוכים לצירים בינעירוניים ובתוך הערים. נדגיש כי על פי החוק, חנית רכב על ידי נהגים שאינם מורשים במקומות השמורים לנכים גוררת קנס בגובה 1,000 שקלים. כמו כן, באגף התנועה מציינים כי עבירה זאת מוגדרת על ידם כעבירת "בריונות כביש" ועל כן נאכפת באופן ממוקד ומתחילת 2011 מ-15 אלף דו"חות. "אכיפת החוק בנושא חניית הנכים הינה משימה מוסרית ותעבורתית המתבצעת מדי יום על ידי שוטרי משטרת ישראל", מוסיף דנינו.

"יותר מ-130 אלף אזרחים במדינה הנם בעלי מוגבלויות הנעזרים בתו חנית נכה על מנת להגיע לייעדם, וזמינותן של חניות ייחודיות אלה הינה קריטית על מנת שיוכלו לנהל חיים נורמליים, שהרי אין באפשרותם להחנות במקום אחר ורחוק", כך מוסר יובל וגנר יו"ר עמותת נגישות. "לצערי, ישנה תופעה מחפירה של זייפני תווים נוסף על אלו המחנים בחניית נכה מתוך אנוכיות ונוחיות וכן ישנם בני משפחה העושים שימוש בתו בשעה שאינו מיועד עבורם, כל שכן כאשר בעל המוגבלות אינו נמצא כלל ברכב והתוצאה - שכל אלה פוגעים בזמינות החניות לאלה הזקוקים להם".


חדשות וואלה! רכב

יש לכם מה לומר על כך? כנסו לפורום וואלה! רכב

וואלה! רכב גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully