וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצ'אנס האחרון בהחלט של סאאב

ירון אדרי

31.10.2011 / 11:28

אם ג'נרל מוטורס והרשויות באירופה וסין יסכימו, תעבור סאאב השוודית לידיים סיניות. המחיר - 100 מיליון יורו בפריסת תשלומים לארבע שנים

המעבר המתוקשר של סאאב מידי קונצרן ג'נרל מוטורס האמריקני לידי סוואן (ספייקר) ההולנדית, הפיח תקווה חדשה ביצרנית שרק חיכתה שמישהו יכסה את הבור מעליה וישים מצבה יפה. אלא שמעט פחות משנתיים אחרי, שוב ניצבת סאאב בפני רגע האמת ומי שלמעשה מזה כחודשיים מוכרזת כפושטת רגל, ממתינה לאישור הסופי כדי להעביר את כל מניותיה ליצרניות הרכב הסיניות 'פאנג דה' ו'ינגמן'.

העסקה שנאמדת ב-100 מיליון יורו, בחלוקה לתשלומים הפרוסים על פני ארבע שנים, עדיין דרושה את אישור הרגולטורים המעורבים ובראשם הרשויות באירופה וסין וזאת למרות שמסמך הבנות כבר נחתם בין החברות. אלא שגם אם אלא תאשרנה את העסקה, לג'נרל מוטורס קיימת הזכות לפסול אותה וזאת כחלק מהסכם המכירה שלה מול סוואן. לכל הגורמים המעורבים יש זמן קצוב להביא את הסאגה לסופה, לטוב או לרע, היות ותוקפו של מסמך ההבנות יפוג ב-15 בנובמבר.

גם אם תושלם העברת הבעלות, בסאאב לא צופים ייצור בחודשיים הקרובים כך לדברי היו"ר ויקטור מולר. סכום הרכישה ישמש לכיסוי חלק מהערבויות שניתנו לחברה, אולם לא יכסו חובות קיימים כמו שכר לעובדים, תשלומים לספקים, הלוואות וכדומה ולדברי כלכלנים הסכום הכללי שיידרש בפועל עלול להאמיר למעל מיליארד יורו. זאת ועוד, לא מעט משקיעים, מולר בינהם, יאלצו לוותר על מיליוני יורו שהשקיעו ולא יחזרו.

מתחילת השנה ייצרה סאאב 11 אלף מכוניות בלבד, זאת לעומת 80 אלף שתכננה במפעל שתפוקתו המלאה היא כ-190 אלף מכוניות בשנה. גם אם תמכר, שוב, הייצור צפוי להשאר בשוודיה ובשנה הבאה צפויה להיחשף המשפחתית פרימיום 9-3 החדשה. בשלב מאוחר יותר, תצאנה לפועל תוכניות ייצור חדשות כמו זו של 9-1, יריבת אודי A1 שדיווחים קודמים רמזו כי תתבסס על פלטפורמה ומכלולים של ב.מ.וו. בעתיד הרחוק יותר, תושקנה גם מכוניות פאר חדשות, אולם כאמור, זאת אך ורק אם סאאב אכן תממש את הצ'אנס האחרון שניתן לה והפעם תעשה זאת נכון, גם אם בדרך הסינית כי הדרכים האחרות מובילות רק לבית הקברות.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • סאאב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully