וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים חשופות לפציעות חמורות מגברים

לנשים יש סיכוי גבוה יותר מגברים להיפצע פצעים חמורים בתאונות-דרכים. כך קובע מחקר חדש בארה"ב שבדק את היקף הפגיעות בשני המינים

מדוע נשים חשופות לפציעות חמורות יותר מגברים בתאונות דרכים? התשובה לא נעוצה בהכרח בפיזיולוגיה הבסיסית בגוף האדם מתברר, אלא נובעת בתקני הבטיחות של המכוניות המודרניות, כך על פי מחקר חדש שבוצע על ידי ירחון הבריאות American Journal of Public Health. לפי ממצאי הירחון, מתברר כי אחוז היפגעות בנהגים חגורים בתאונת דרכים גבוה ב-47 אחוזים בקרב הנשים לעומת הגברים.

הפערים במסגרת המחקר משקפים את הבדלי הטכנולוגיות, אופן תכנון מעטפת הבטיחות במכוניות, וכן את צורת הישיבה. בממוצע כפי שידוע, נשים הן בעלות קומה נמוכה וממדים קטנים וצנומים ביחס לגברים, ותנוחת הנהיגה שלהן קרובה יותר לגלגל ההגה. אי לכך, סיכוייהן לחוות פגיעה קשה מכרית אוויר בעת תאונה, עולה באופן ניכר לעומת הישנות המקרים בקרב הגברים. "נשים חשופות לפציעות חמורות בתאונות דרכים, פי שלושה מגברים. וזה משום שסטנדרט הבטיחות לא כלל בעבר היבטים כמו גודל וחיישני משקל על גבי המושבים, כמו שיש כיום", כך אחד מבכירי החוקרים.

המחקר האמריקני סקר דגמים שיוצרו בין 1998 ל-2008, שברובם כאמור לא מותקן מגנון מווסת המפקח על משקל המושבים בזמן נסיעה. בדגמים מודרניים קיימת מערכת כריות אוויר דו-שלבית, אשר מוזנת מידע מהמחשב אודות משקל הנהג או הנוסע, ולפיכך נקבעת עוצמת פתיחת כרית האוויר ותזמון הידוק חגורות הבטיחות.

כריות אוויר אלה יש לציין נכנסו לשימוש סטנדרטי החל מ-2007. בימינו, יצרניות הרכב מקפידות להתייחס למבחני בטיחות נוסעים על כל הפרמטרים שלהם, כפי שמודגם בניסויי הריסוק של Euro-NCAP, שם קיימת התייחסות רצינית לסוגים שונים של אנשים בזמן תאונה. למרות זאת, נראה שמי שטרם התחבר למאה ה-21 שם את עצמו בסיכון גבוה יותר להיפצע קשה בתאונת דרכים, במיוחד אם מדובר באישה.


עוד מחקרים בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully