וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלכד אדם שהצית מצלמת מהירות

10.11.2011 / 7:15

נתפס אדם שהצית מצלמת מהירות דיגיטאלית, אחרי שצולם על ידה במהירות מופרזת, רק שחבל שלא ידע כי זו עדיין אינה פעילה

בשעות לילה מאוחרת לפני כחודש, התקבל דיווח במוקד אגף התנועה אודות מצלמת מהירות העולה באש בצדי כביש 35, סמוך לצומת גבעתי בכיוון אשקלון. כמקובל במקרים אלה של השחתת מצלמות מהירות, הוטל התיק על צוות חקירה מיוחד ביחידה המרכזית של אגף התנועה ואלה החלו בחקירה סמויה.

החקירה החלה כמובן בהוצאת תמונת רכבו של המצית מהמצלמה. משום שמדובר בדור החדש של המצלמות הדיגיטאליות (פרוייקט א' 3), התמונות לא נאגרות בסרטי צילום במתקן המצלמה עצמה, אלא נשלחות מידית למוקד התנועה (סיבה ראשונה מדוע אין צורך לשרוף את המצלמות). מאוחר יותר, נערך חיפוש במצלמות האבטחה של תחנות דלק סמוכות ועד מהרה נמצא החשוד בצילום שם כשהוא ממלא דלק בבקבוק ועושה את דרכו חזרה למקום הפשע, מצית את מצלמת המהירות וגורם לה נזק כבד.

בעל הרכב עוכב השבוע לחקירה במשרדי היחידה המרכזית של אגף התנועה ובהמשך נעצר אחיו-תושב האזור בן 19, אשר הודה בחקירתו ואף שיחזר את השתלשלות האירועים, לרבות הצתת המצלמה ואף הסביר כי חשש לרישיונו ולכן הצית אותה. הנהג נשלח למעצר בית לתקופה בת 5 ימים בתאום הפרקליטות ובתום החקירה הועבר התיק אליהם, ובימים הקרובים יוגש ע"י הפרקליטות כתב אישום כנגד החשוד בגין העבירות הפליליות הרלוונטיות .

אם גם לכם עבר פתאום חשק להצית מצלמות מהירות, נספר כי מדובר במצלמה אלקטרונית הנמצאת בשלבי בחינה טכנולוגית, כלומר הן עדיין אינן פעילות וכי הצילומים המופקים על ידיהן עדיין לא משמשים לצורך מתן דוחות. וכאמור, תיעוד עבירות התנועה על ידה משודרים אוטומטית אל חדר הבקרה באגף התנועה בזמן אמת, בשונה מהמצלמות הישנות בהן התיעוד נשמר במצלמה בלבד על גבי "סרט צילום" ומכאן שפגיעה במצלמה לא מחבלת בתיעוד הרכבים הנקלטים במהירויות מופרזות.


ממשיכים לדבר על אכיפת מהירות בפייסבוק של וואלה! רכב

מצלמת מהירות. קובי ליאני
מצלמת מהירות/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully