וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבר התאונתי של הרכב ירשם ברישיון הרכב

14.11.2011 / 7:58

משרד התחבורה מודיע כי מחודש דצמבר העבר התאונתי של הרכב ירשם ברישיון הרכב, במטרה למנוע זיופים ורמאויות

הרכב עבר תאונה קשה (טוטאל לוס)? מחודש בדצמבר, יצוין העבר התאונתי של הרכב ברישיון הרכב, כך מודיע שר התחבורה ישראל כץ. שר התחבורה: "הנוהל החדש יאפשר לראשונה לחשוף לציבור מידע חשוב על עברו של הרכב ויספק שקיפות מלאה על כלי הרכב הנרכש על ידם".

מתוך המטרה להצר את צעדיהם של נוכלים המעוניינים לסחור בכלי רכב שעברו תאונות קשות, מבלי לדווח על כך לרוכשים וכן של גנבי רכב הסוחרים בחלקים משומשים גנובים, החל מ-20 בדצמבר 2011 יציין משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ברישיון הרכב אם הוא הוגדר על ידי שמאי חברת ביטוח כ"אובדן גמור להלכה".

הגדרת "אובדן גמור להלכה" ניתנת לכלי רכב שנפגע בתאונת דרכים ונגרם לו נזק של מחצית מערכו לפחות, אך לא יותר מ-60 אחוז. נזק העולה על 60 אחוז מערכו של הרכב, מוגדר כיום כ"אובדן גמור" ("טוטאל-לוס") ומחייב את בעליו להפקיד את רישיון הרכב במשרד הרישוי. רישום "אובדן גמור להלכה" ברישיון הרכב יאפשר לראשונה לחשוף לציבור מידע חשוב על עברו של הרכב ויספק לציבור שקיפות מלאה על כלי הרכב הנרכש על ידם.

על פי הנוהל החדש, יחויב כל שמאי רכב לדווח לרשות הרישוי על כל רכב הוכרז על ידו כ"אובדן גמור להלכה", או שנמכר על ידי בעליו לסוחר, במטרה למנוע העלמת מידע חשוב על עברו של הרכב.

הוספת העבר התאונתי של הרכב לרישיון הרכב מצטרפת לרישומים נוספים כמו הרישום המקורי של הרכב. כך למשל, מצוין אם רכב הוגדר בעבר כרכב ליסינג, רכב להשכרה, רכב חברה או רכב ממשלתי - נתון המשפיע על ערכו של הרכב. כמו כן מצוין ברישיון הרכב מספר הקילומטרים שעבר הרכב עד למבחן השנתי האחרון.

ספרו לנו מה דעתכם על המהלך החדש של משרד התחבורה בפייסבוק של וואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully