וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקנסות לא יעלו. בינתיים

ירון אדרי

14.11.2011 / 15:48

שר התחבורה ישראל כץ משך את צו העלאת הקנסות שהגיש לוועדת הכלכלה של הכנסת שעתיים לפני הדיון. "השר לא נימק את החלטתו"

זמן קצר לפני הדיון שתוכנן להיום (שני), משך שר התחבורה ישראל כץ את צו העלאת תעריפי קנסות עבירות תנועה שהגיש לוועדת הכלכלה של הכנסת. "פחות משעתיים לפני תחילת הדיון נחת בוועדה פקס לפיו השר מבקש למשוך את הצו, לכן אנחנו מקפיאים את הדיון בצו", כך מסר יו"ר הוועדה כרמל שאמה הכהן.

"מאחר והצעד נעשה פחות משעתיים לפני הדיון אליו הוזמנו 18 נציגים שונים היינו רוצים לדעת מה השתנה", כך שאמה הכהן בפניתו לנציגי משרד התחבורה. בתשובה, ענתה סגנית היועצת המשפטית של המשרד עו"ד חוה ראובני כי השר לא מעוניין לקיים את הדיון וכי "לא נימק את החלטתו". בתגובה לכך ענה שאמה הכהן ואמר כי "זו דוגמה רעה להדדיות מאחר שהוועדה מתגייסת לטובת המשרד מתי שצריך". ח"כים נוספים הגיבו ואמרו כי כץ פעל בצעד שאינו מקצועי.

הצו שהגיש כץ ביקש להעלות את תעריפי חלק מהקנסות הניתנים כיום לנהגים בגין עבירות תנועה. כך למשל הוצע להעלות את הקנס בגין אי ציות לרמזור אדום מ-1,000 שקלים ל-1,500 שקלים, את הקנס על נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית מ-250 שקלים ל-500 שקלים, העלאת הקנס על נסיעה על מדרכה או שביל אופניים מ-500 שקלים ל-750 שקלים והכפלת הקנס על רכב שעקף רכב אחר שעצר לשם מתן זכות קדימה מ-500 שקלים ל-1,000 שקלים.

עוד במסגרת הצו הוצע להעלות את הקנס בגין אי חגירת תינוקות וילדים עד גיל 14 במושב המתאים לגילם מ-250 שקלים ל-500 שקלים. מנהלת תחום המדיניות הציבורית של ארגון 'בטרם' אביטל אפל פנקס הסבירה כי מדובר ביישום הצעת חוק שהגיש ח"כ אבי דיכטר ונדונה בוועדת הכלכלה באוגוסט 2010. פנקס הצרה על כך שלא ניתן יהיה להעלות את הקנס על העבירה לנוכח בקשת השר למשוך את הצו כולו. שאמה הכהן הבהיר כי בנושא הזה תמתין הוועדה להחלטת כץ עד ה-1 בינואר 2012 ואם משרד התחבורה לא יפעל בנושא הוא יפעל לקידום חקיקה פרטית. על כך הגיב ח"כ זאב ביילסקי כי "לא יעלה על הדעת שמחכים לשר בנושא חגירת ילדים".

בתגובה לצו שהגיש כץ, הגיב אמש שאמה הכהן ואמר כי ועדת הכלכלה לא תאשר את העלאת הקנסות. "ועדת הכלכלה אינה חותמת גומי של משרד התחבורה", אמר והוסיף כי "קנס אינו תחליף למס וקנסות לא נועדו לחלוב את הציבור אלא להרתיע ולהעניש". שאמה הכהן קבל בעיקר על החוסר בהבחנה בין עברייני תנועה סדרתיים לנהגים נורמטיביים שטעו.
יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין ניסה להסביר את עמדת כץ והעריך כי הצו נמשך בשל אי הכוונה לאשרו. שאמה הכהן אמר בתגובה כי "אמרתי שלדעתי צריך לעשות חשיבה מחודשת בנושא המידתיות ולהבחין בין נהגים שהם עבריינים לבין נהגים שעברו עבירה אחת בטעות והתכוונתי לקיים דיון רציני בעניין".

בתגובה מסר משרד התחבורה למערכת וואלה! רכב כי "שר התחבורה והבטיחות בדרכים ביקש למשוך מסדר יומה של הוועדה את תקנת צו התעבורה על עבירות קנס לאחר שיושב ראש ועדת הכלכלה הודיע על כוונתו למנוע את אישור הצו כפי שהוגש על ידי משרד התחבורה. צו התעבורה הוא פרי עבודת מטה של משרדי התחבורה והמשפטים, גובש על דעת כלל הגורמים המקצועיים, והונח על שולחן הוועדה עוד בשנת 2009. הצו יוגש לוועדה כאשר יתאפשר לקיים דיון מקצועי וענייני בסעיפיו השונים וניתן יהיה לאשרו כלשונו וללא כל שינוי, כפי שנקבע בוועדה המקצועית שגיבשה את הצו".


חדשות וואלה! רכב

ספרו לנו בפייסבוק של וואלה! רכב על הפתרונות שלכם לצמצום תאונות הדרכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully