וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דהייטסו מכניסה צבע לחיים

היצרנית היפנית תחשוף בתערוכת טוקיו את הקונספט די-אקס, מכונית דו-מושבית שהופכת גם לרכב פנאי מסוגנן. מדע בדיוני?

דהייטסו תמיד הייתה חברה די אפרורית, אפילו בקהילה היפנית. למעט מכוניות לא שגרתיות כגון המטריה קשה להצביע על כלי-רכב שהצליחו להתבלט מתוך העדר. ואולם, לדהייטסו תכונה ייחודית שבאה לידי ביטוי במידות, ולפני כמה שנים היא הוכיחה שהיא מסוגלת לשלב ממדים זעירים עם מכונית ספורטיבית שובבה בדמותה של הקופן (1999-), שלמרבה הצער לא הגיעה לישראל.

עתה עם פתיחת תערוכת הרכב בטוקיו, היא מקדמת טיזר לדור הבא של הרודסטר הקטנה. אלא שזו כבר מכונית שלוקחת את דהייטסו אל מחוזות רחוקים, שם ניתן יהיה להרכיב על פלטפורמה משוכללת מספר כלי-רכב מסגמנטים שונים. היא מכנה את הפרויקט הזה די-אקס (D-X), ולשם שינוי אין למכונית מערכת הנעה חשמלית אלא יחידת בנזין קומפקטית מוגדשת טורבו.

כדי לקבל פרופרציות לגבי גודלה, נספר כי האורך הוא כ-3.3 מ' (קצת פחות ממכונית מיני ממוצעת), והרוחב הוא 1.4 מ'. גרסת הרודסטר מהווה את הבסיס לכל הדגמים האפשריים, ולמעשה משמשת כדוגמנית אופנה מטעמים ברורים. מרבית החומרים אגב שמרכיבים את המעטפת עשויים פייברגלאס או חומרי פלסטיקה מחוזקים, כך שבעמד בכורת הקונספט ניתן יהיה להחליף את האריזות החיצוניות בזריזות.

מנוע הטורבו של ה-די-אקס חמוש ב-660 סמ"ק, שני צילינדרים ומגדש טורבו קטן. נשמע מוכר? כן, גם פיאט השמישה יחידה דומה (טווין אייר) לפני כשנה. ההספק המרבי לעומת זאת כנראה שיהיה צנוע מהטמון אצל האיטלקייה, מאחר וכאן מדובר לכל היותר בכ-70 כ"ס ותיבה ידנית עם חמישה הילוכים.

מכל שלל הצורות שדהייטסו התאימה לדי-אקס, סביר שגרסת הרודסטר תהיה הקרובה ביותר לייצור סדרתי, זמן לא רב לאחר שהקופן תעזוב את רצפת הייצור בפעם האחרונה. האם הפעם נראה בארץ מכונית רודסטר זולה ונגישה? בעוד כמה שנים התשובות.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • דהייטסו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully