וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כגכגכגכג

כדגכדכגדכ

אתר יצרן

כדגכדכדגכד

כלי-התקשורת בארה"ב ציפו במתח לקדילאק XTS . סוף סוף נפלה הזדמנות להפטר מה-DTS המזדקנת שקדמה לה, וששירתה פנסיונרים על פלטפורמה עתיקה בת שלושה עשורים. לעומתה, ה-XTS מכשירה דור מתקדם של מכוניות פאר בקדילאק, שתוצענה בהנעה קדמית וכפולה ועל פי מתאר ה-CTS. השאלה היא, האם קדילאק מסוגלת לתת מענה הולם מול משחטות כמו ב.מ.וו סדרה 7, יגואר XJ ואודי A8?

למרות גודל המעמד, תרתי משמע, קדילאק בוחרת בפלטפורמה המתאימה ביותר עבור ה-XTS - זו השוכנת תחת ביואיק לה-קרוס החדשה (אפסילון גאמה). היא אף חולקת עמה כמעט את כל המכללים המכאניים הבסיסיים במערכות ההינע. המידות, כמו למשל בסיס הגלגלים (2.83 מ') זהים ללה-קרוס, אבל בשאר הסעיפים ההבדלים ניכרים; אורכה של המכונית 5.1 מ', הגובה 1.50 מ' והרוחב 1.85 מ'. לדברי קדילאק, ל-XTS יש חלל הפנים הנדיב ביותר ונפח אחסון מרשים - תא המטען מכיל קיבולת של 509 ל'.
תניע את היאכטה של קדילאק חטיבת כוח בנפח 3.6 ל' המנפקת 300 כ"ס ב-6,800 סל"ד, ו-36.7 קג"מ החל מ-5,300 סל"ד. תיבת הילוכים מסוג היידרה-מאטיק עם שש מהירויות תשלח את הכוח או לגלגלים הקדמיים או לכולם (מנגנון הלדקס משולב כמו בלה-קרוס), בכפוף לגרסה. צריכת הדלק המשוערת של היצרן היא כ-7.3 ק"מ לליטר בממוצע. על ביצועים לא מדברים בשלב זה, אולם מרגיעים כי מערכת המתלים (מגנטית) תפקח על הנעשה, ותדאג ש-300 הסוסים באורווה לא יחרפנו את הצמיגים ואיכות הנסיעה.

בכורה לא פחות מעניינת ב-XTS היא למערכת הבידור החדישה: CUE infotainment system. בתמצית הדברים, הקונסולה וכל המערכות הנלוות מרוכזות אל מסך מגע גדול (מעל 5 אינטשים ואופציה ל-12) בטכנולוגיה דומה לזו הנמצאת באייפון שלכם. כל המתגים הרגילים (הגסים) הוחלפו במתגי מגע מוטמעים (כמו במערכת פורד סינק) שנלחצים בליטוף קל. בקדילאק מודעים לבעיות שהיו לפורד עם מערכות אלה ואומרים "אנחנו יודעים שצריך לטפל בכל הגאדג'טים בצורה רצינית".

חבילות האבזור של ה-XTS עמוסות לעילא. החל מבקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אקטיבית אוטומטית, תאורה אקטיבית, מערכת בקרת תנועה מאחור (התרעות בלוח המחוונים), התרעה על סטייה מנתיב, מנגנון בליינד-ספוט (שדה ראיית מת) ומושב נהג שרוטט במקרה שמחשב המכונית מזהה שעלולה להתרחש תאונה אם לא ינקטו אמצעי זהירות מידיים.

קדילאק תחל לייצר את ה-XTS במפעל הקנדי באונטאריו בשנה הבאה. מיבואנית קדילאק לישראל UMI נמסר לוואלה! רכב כי הדגם לא יגיע לארץ לפני 2013.

  • עוד באותו נושא:
  • קדילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully