וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו BRZ: עוד פרטים ותמונות

סובארו הציגה בפעם הראשונה בפני קהל את מכונית הספורט החדשה BRZ. הפרטים הטכניים לא מחדשים הרבה, אבל לפחות היא חושפת פנים

שלוש פעמים (לפחות) שיגרה סובארו קונספטים ל-BRZ, מכונית הספורט המשותפת לה ולטויוטה (בחזקתה היא נקראת FT-86). גם הפעם, אפילו במעמד חגיגי בתערוכת לוס אנג'לס, היא אינה שומטת את תיוגה כמכונית קונספט ומותירה באוויר שאלה פתוחה לגבי מועד השקתה המדויק. לא ברור כמה כוח יהיה לה בחזית, אבל לראשונה מאז שיצאה לאור, אנחנו מקבלים תמונה מלאה לגבי הופעתה החיצונית.

אז האם זו הגרסה הסופית? מסתמן שכן. שלוחת סובארו בארה"ב טוענת כי ה-BRZ שמוצגת על הבמה היא זו שתגיע לרצפת הייצור, מה שאי אפשר לומר על טויוטה שחתומה על מסמך הבנות עם סובארו לחשוף את מכוניתה המוגמרת רק בתערוכת טוקיו. כך או כך, סובארו מרוויחה כמה ימים של חשיפה מוקדמת, ונראה שה-BRZ שומרת על כל סימני ההיכר של תורת ה-STI של היצרנית היפנית. תוספות הכנף האחורית והחישוקים (18 אינטש) הם חלק בולט מכך, אבל גם בתא הנוסעים אזכורים וחיבור למורשת מירוצי הראלי לדברם.

נושא המשקל וגודלה עמדו לנגד מפתחי המכונית. שימוש בקרבון (סיבי פחמן בתקרה) יעניק לה איזון טוב יותר והורדה של כמה קילוגרמים חשובים לתאוצות, בלימות וניהוג. תחת המעטפת סובארו משתמשת במתלים ספורטיביים ייעודיים לדגם ה-BRZ, בלמים מוגדלים של ברמבו, וקפיצים ובולמים מוקשחים. מידותיה הרשמיות מספרות על אורך של 4.2 מ', רוחב של 1.8 מ' ובסיס גלגלים של 2.57 מ' (בערך כמו משפחתית ממוצעת).

המנוע בחזית (בוקסר) הינו בנפח 2.0 ל בנזין בהזרקה ישירה (טכנולוגיה של טויוטה), ללא תוספת של מגדש טורבו, בהספק של 200 כ"ס. גם על הנעה כפולה מוותרת סובארו בגרסת ה-BRZ ותתמקד בשיפור מערכת ההנעה האחורית עד שהיא תוכשר לכבישים. תיבת ההילוכים תצויד בשישה יחסי העברה קצרים.

בארה"ב אגב, הצליחו כמה מכלי התקשורת הבכירים להניח ידם על מכונית קונספט לנסיעת מבחן. ואולם עדיין, אין להם רשמים מדויקים אודות היכולות שלה, למעט ביקורות על העדר מגדש טורבו כמיטב המסורת. האם ה-BRZ תפאר או תביך את טכנולוגיית ה-STI? למרות ההערות, אולי לא כדאי להמר נגדה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully