וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה פנמרה GTS: קיצונית ומפוארת

פורשה שחררה את גרסת הקיצון למכונית הפאר פנמרה תחת סדרת ה-GTS. מה נותנים עוד 30 כ"ס ושיפורים במתלים? אולי זה לא משנה

נפתח בשאלה קשה: האם פורשה פנמרה GTS עדיפה על פני אחותה פנמרה 4S, עליה היא מבוססת? מצד אחד - היא יותר מושחזת, יותר חזקה, נמוכה ממנה בקצת, מופרדת בסממנים ספורטיביים שחסרים בגרסאות רגילות וכן, יש לה תוספת זעומה של 30 כ"ס למנוע. בפורשה גם ידרשו עבור המכונית מעל 95 אלף יורו כשהיא תושק בחודש הבא. אבל אם כבר פנמרה, האם לא עדיף לפנות לסדנאות השיפורים לגרסה מוזלת וחזקה ממנה?

מי שמעדיף גרסאות מפעל לא יפנה לסדנאות. ובדיוק על זה פורשה נשנעת כשהיא משיקה מהדורות עצמאיות תחת כותר ה-GTS. עד היום, פנמרה לא זכתה לדגם קיצון שיוכל לספק יכולת תחרותית על מסלול מבלי להתפשר בסעיפי נוחות. ואולם, ה-GTS מעבה את הארסנל בטכנולוגיות שסדנאות הרכב רק חולמות עליהן. מבחינה חיצונית בכל אופן ההבדלים בינה ל-4S דקים, זולת פגוש קדמי אגרסיבי ופתחי יניקה גדולים לצד גוונים בלעדיים. וזה די והותר לפנמרה.

מנוע הטורבו בנזין לו 4.8 ל' שמונה צילינדרים, יפיק כעת 430 כ"ס ( נחות ב-70 כ"ס מהטורבו) ו-52.9 קג"מ, ויאיץ את המכונית ל-100 קמ"ש בחצי שניה מהר יותר ליעד הנכסף ב-4.5 שניות, כאשר המהירות המרבית עולה ל-179 מיילים לשעה שהם כ-287 קמ"ש. שולטת על הנעשה היא תיבת הילוכים כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה.

התנהגות המכונית תלויה לא רק במתלי האוויר המונמכים ובכיול המובחן, אלא גם בכוונן השיכוך האדפטיבי של פנמרה והעברת העוצמה דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה. מנגנון ה-PSAM, סימול ל-Porsche Active Suspension Management , יחד עם חבילת הכרונו לה שלושה מצבים, יגדיר לפי בחירה את ניהוג המכונית לפי רצונות הנהג.

זאת ועוד, פטנט נחמד שפורשה התקינה ב-GTS הוא מתגבר צלילים שמלקט את הויברציות בין שסתום המצערת למסנן האוויר, ומעביר את הסאונד המנועי לחלל הפנים, בסמוך לקורה A ליד הנהג כך על פי החברה, ליצירת תחושה ספורטיבית יותר.

גרסת ה-GTS תשלח למספר מבחנים במהלך ינואר, ותגיע לסוכנויות כחודש לאחר מכן. כמקובל על פי מדיניות פורשה בישראל, סביר שניתן יהיה להזמינה ברגע שתצא לשווקים באירופה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully