וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

61 אחוז חוששים מאוד מהחרמת כלי הרכב

21.11.2011 / 10:07

האם שיטת החרמת כלי הרכב על עבירות תנועה חמורות עובדת? על פי מחקר אור ירוק, כן. יותר נהגים חוששים מההחרמה. 40 אחוז לא מודעים לתקנה זו

יח"צ - חד פעמי

צילום: אור ירוק
עריכה: רן צימט

61 אחוז מהציבור חוששים מאוד מפני החרמת רכבם במקרה של ביצוע עבירת תנועה חמורה, כך עולה מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור עמותת אור ירוק. מנגד, 39 אחוז מהנשאלים הנותרים, הצהירו כי אינם מכירים כלל את החוק המתיר החרמת כלי רכב לנהגים שביצעו עבירות חמורות. הנתון החדש חושף עליה במידת ההרתעה של אכיפה זו, בשיעור של 5 אחוזים לעומת זה הנמצא בסקר של שנת 2010.

השינוי הגדול ביותר מבחינת ההרתעה של סנקציה זו חל אצל נהגי מחוז המרכז, 53 אחוז בשנת 2010 מול 67 אחוז בשנת 2011. בששת החודשים הראשונים של שנת 2011, החרימה משטרת ישראל 4,262 כלי רכב. 55 אחוז מהם בעקבות נהיגה תחת השפעת אלכוהול, 17 אחוז בגין נהיגה ללא רישיון, 13 אחוז בגין נהיגה בזמן פסילת רישיון, 8 אחוזים בגין נהיגה בזמן הורדה מהכביש בשל ליקויים בטיחותיים ו-7 אחוזים בשל ביצוע עבירות תנועה שונות.

התקנה המאפשרת השבתת רכבים על ידי משטרת ישראל נכנסה לתוקפה ביוני 2006. על פי תקנה זו, רשאי קצין משטרה להשבית כלי רכב בגין ביצוע עבירות תנועה באופן מידי למשך 30 ימים. העבירות עליהן ניתן להחרים רכב הן נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף לאותו כלי רכב, נהיגה ללא מלווה, נהיגה בזמן פסילת רישיון נהיגה, נהיגה ללא רישיון, נהיגה בזמן איסור שימוש ברכב, עומס יתר במשאית והסעת נוסעים מעל המותר ברישיון.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "במחקר אשר בדק את יעילות תקנת ההשבתה כמכשיר להפחתת עבירות התנועה ותאונות הדרכים נמצא כי נהגים אשר רכבם הושבת, ביצעו פחות עבירות תנועה בשנה שלאחר ההשבתה לעומת נהגים אשר רכבם לא הושבת. כמו כן, נמצא כי אפקט ההרתעה של השבתת הרכב משמעותי יותר כשמדובר בעבירת תנועה ראשונה בשלוש שנים וההשפעה של עונש ההשבתה מצטמצמת כאשר הנהג הוא עבריין תנועה כרוני".

גם אתם חוששים מהחרמת הרכב? ספרו לנו על כך בפייסבוק של וואלה! רכב

מדברים על עבירות תנועה בפורום הרכב של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully