וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף: עתיד המסחריות של פולקסווגן

פולקסווגן הציגה את דגם הראווה et! שנוסע לבד לפי פקודה. האם זה רמז על תכנוניו העתידיים של הקונצרן ליורשי הטרנספורטר?

אם יש חברה שמתמחה במובילי סחורה מסחריים, מובילי נוסעים ומיניבוסים עליזים, היא פולקסווגן. למעלה מ-60 שנים שהיא מפיקה פתרונות תחבורה לשירותים שונים, החל מדואר, אוכל, שיטור, מסטולים, וכל דבר שהינו חלק מהקיום על כדור הארץ. כעת, עם החלת תקנות האיחוד האירופי וגזירות ה-CO2 המחמירות, פולקסווגן מקדמת כלי-רכב חשמליים עם אפס פליטה, שיפחיתו הן את הנזק לסביבה והן את הוצאות הציים על דלקים. הכירו את הראשון שבהם, ה-eT! (מיזוג בין electric ל-transporter).

הפרטים אודותיו לא נחשפו במלואם. אבל בפולקסווגן מספרים על מערכת הנעה חשמלית טהורה בעלת יכולת נסיעה לטווחים עירוניים. הרכב פותח, בשני שלבים, על ידי אוניברסיטת בראוונשוייג יחד עם שירות הדואר הגרמני (אחד מהקליינטים הגדולים של הטרנספורטר). הפלטפורמה הטכנולוגית כוללת שימוש בארבעה מנועים חשמליים בכל גלגל, כך שלמעשה רצפת הטעינה ושטח הפנים נותר פנוי להעמסת ציוד ופריקה. על הסוללות אין מידע קונקרטי מלבד שאלה תהיינה קומפקטיות בגודלן (יחסית).

יחד עם זאת, זה לא הפרט המרתק ביותר בטרנספורטר החשמלי והמהפכני. אחת החטיבות בפולקסווגן, אם לדייק מדובר באודי, עמלה בשנים האחרונות על מערכת נהיגה אוטונומית למחצה (ע"ע אודי TTRS). וכאן, בפעם הראשונה, מצהירה פולקסווגן על ניסיון ראשון לשלב את המנגנון ברכב מסחרי בחסות ה-eT!. הנהג יכול לבחור בין שתי אפשרויות לנהיגה אוטומטית עם תכונות מעקב מתקדמות. אחת מהן - Follow me (עקוב אחרי), נוהגת את המכונית מבית לבית אחרי הדוור, למשל, ואילו השנייה - Come to me (בוא אליי) חוזרת אל הנהג במקרה שהתרחק ומבקש שתתקרב אליו.

פרט לכך, מותקנת בטרנספורטר החשמלי מערכת ניהוג כפולה ומופרדת בין גלגל הגה רגיל בעמדת הפיקוד, למוט היגוי על הספסל בחזית. בצורה זאת, יכול הנהג לשלוט במכונית ולתמרן אותה באיזורי המטענים גם ממושב הנוסע, ולסייע לו לפקח על הנעשה מהצד של המדרכה, שם בד"כ מתרחש כל האקשן כשמורידים ומעלים ציוד בשעת עבודה.

פולקסווגן בוחנת בשנים האחרונות דרכים לפתח כלי-תחבורה ציבוריים עם מערכות הנעה חשמליות. אחד הפרויקטים שעומדים על השולחן כעת הוא מיקרובוס שיכול לשמש גם את המשפחות. את הטרנספורטר החשמלי, שיש לו בכל זאת נגיעה לענף המדע-בדיוני מלבד הכינוי, כנראה שלא נראה על הכבישים ב-3 השנים הקרובות.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully