וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מוסטנג החזקה בכל הזמנים

פורד מציגה את השלבי GT500 מוסטנג החזקה ביותר בתולדות החברה, מצוידת במנוע עתיר כוחות עם 650 כ"ס. הקוברה מכישה ומשתקת

מהדורת פורד מוסטנג GT500 שלבי החדשה שהוצגה השבוע בתערוכת הרכב בלוס-אנגל'ס, חמושה במנוע שמונה צילינדרים הסוחט תפוקה דרמטית של 650 כ"ס. וזה, באופן רשמי, מכתיר את האמריקנית למוסטנג הסדרתית עם מנוע ה-V8 החזקה ביותר בכל הזמנים.

"טכנולוגית ה-SVT של פורד מזניקה את המוסטנג לשיאים חדשים. שיפרנו כל פרט ופרט במכונית השרירים הקלאסית של שלבי", כך סגן נשיא שיווק בפורד ארה"ב, ג'וסט קפיטו. לשם השוואה אגב, למוסטנג כ-80 כ"ס יותר מפרארי 458 איטליה.

מנוע ה-5.8 ל' (בלוק אלומיניום) מייצר הספק של 650 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומחלץ הר של מומנט בגובה של 89.9 קג"מ. בפורד מספרים של מרכיב במנוע שודרג, החל ממגדש-העל, מערכת הקירור, גל ההינע, מערכות היניקה והפליטה, מצמד מחוזק הותקן, וכלה בתיבת ההילוכים הידנית לה שש מהירויות. בעניין זה, עולה שצוות הפיתוח הקדיש זמן רב למציאת תיבת ההילוכים המתאימה, שכן אלה נתקלו בקשיים בהעברת הכוח לאספלט. "בדקנו 35 סוגים שונים של יחסי העברות", כך אחד ממהנדסי המכונית.

פורד מוסטאנג שלבי GT500. אתר יצרן
פורד מוסטאנג שלבי GT500/אתר יצרן

מהירות מרבית: 322 קמ"ש

בכדי שכל המומנט יעבור לכביש בצורה מהודקת, בלי לחרפן את מערכת ההיגוי והאלקטרוניקה מסביב, פורד התקינה שורה של תוספות שחלקן בלעדיות רק בחבילת ה'פרפורמנס'. הפרט החשוב ביותר הוא כנראה דיפרנציאל (טורסן) מוגבל החלקה מהוקצע יותר מגרסת הבסיס, שמסייע למתלים והבולמים (בילשטיין אדפטיביים) מאחור לעבוד בצורה פחות כאוטית, במיוחד כאשר הנהג בוחר לקחת השלבי שלו ליום כיף על המסלול ולגלח גומי מהצמיגים היקרים (גודייר אף-1).

עבודה לא פחות קיצונית נעשתה על המעטפת החיצונית. זאת במטרה להפחית את הגרר ולספק למנוע יותר אוויר לנשימה. נתוני היצרן מורים שמהירותה המרבית של השלבי החזקה עומדת על 200 מיילים לשעה, שהם כ-322 קמ"ש, אך לא ידוע זמן המיאוץ ל-100 קמ"ש. כוח ההצמדה של המכונית בכל אופן תוגבר ב-33 אחוזים ביחס לשלבי מ-2011, כך שבמהירות גבוהה כך לדברם, ירגיש הנהג שהמוסטנג "נטועה בכביש" ו-"כמו על מסילות".

המוסטנג תעלה לייצור בשבועות הקרובים במפעל האמריקני של אוטואליינס במישיגן. מחירים עדיין לא פורסמו, כמו גם אזורי הפצה מדויקים. אולם, יש סיבה מספיק טובה להניח שמחירה יהיה גבוה בהרבה מהדגם הקודם, שעלה קרוב ל-60 אלף דולרים ללא תוספות.

עוד חדשות רכב בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על המוסטנג החזקה בכל הזמנים בפייסבוק של וואלה! רכב

מדברים על מכוניות ואופנועים בפורום של וואלה! רכב

פורד מוסטאנג שלבי GT500. אתר יצרן
פורד מוסטאנג שלבי GT500/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully