וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה ישראל על קו הזינוק

ירון אדרי

28.11.2011 / 10:48

נבחרת נהגי פורמולה ישראל ומכוניות המירוץ הוצגו באופן רשמי לקראת המירוץ שיתקיים באמצע חודש דצמבר. "ספורט מוטורי יביא לשיפור תרבות הנהיגה בישראל"

באירוע מתוקשר שערכה חברת BBM מפיקת מירוץ פורמולה ישראל, נחשפו מכוניות המירוץ ונבחרת הנהגים שיעלו על המסלול באילת באמצע חודש דצמבר. כזכור, כ-2,400 איש ואישה נרשמו למיונים בסופם נבחרו 16 נהגים שיתחרו במירוץ. בין הנהגים, גם ארבע נהגות שתתחרנה במקצה נפרד ושונה משל הגברים כפי שהסביר מפיק האירוע בועז מאירי. לאחר האירוע, תשארנה מכוניות המירוץ בישראל לפעילות על המסלול שתמשך לתוך שנת 2012.

אירוע פורמולה ישראל יתפרס על פני יומיים בתאריכים 15 ו-16 בדצמבר. האירוע המרכזי בכל יום יהיה מירוץ מכוניות פורמולה רנו בו יתחרו חברי הנבחרת על המקום הראשון במקצים של חמישה נהגים. הנשים שבאופן תמוה הופרדו מהגברים בענף שאינו נוהג להבחין בין המינים, יערכו מקצי מירוץ על זמני הקפה ולא על מיקום, כאשר בו זמנית תעלנה למסלול שתי מכוניות. בנוסף, על אותן מכוניות מירוץ יתקיימו מירוצים למנכ"לים וסלבריטאים. על תוואי המסלול, 1,200 מטרים אורכו ו-9 מטרים רוחבו ואשר כולל שתי ישורות ושש פניות, עובדים בימים אלה כדי להביא לאישורו הסופי בהתאם לתקנות הספורט המוטורי בישראל.

עוד במסגרת אירוע פורמולה ישראל ועל אותו תוואי מסלול, יערכו מירוצי קארטינג 2 פעימות בקטגורית 'פורמולה ימאהה', מירוצי אופנועים וכן מופע דריפטינג מבית My Way, בית הספר לדריפטים של אדם פרנק ואפרת הופמן שמכוניותיהם הוטסו לישראל במיוחד מהונגריה מקום משכנם. גם במקרה זה, הנהיגה תתאפשר אך ורק למי שעומד בתקנות הישראליות ובינהן רישיון נהיגת מירוץ, רישוי לכלי המירוץ, ציוד בטיחות והגנה ועוד.

על פי מאירי, המירוצים יועברו בשידור חי בערוץ הספורט. עוד בערוץ הספורט החל מה-4 בדצמבר תשודר מיני סדרת ריאליטי בת ארבעה פרקים המתעדת את כל תהליך בחירת הנבחרת החל במיון אלפי הנרשמים במכון וינגייט ועד קורס הנהיגה בצרפת והמירוץ בישראל.

עוד במסגרת אירוע החשיפה, סיפר ראש מנהל הספורט ד"ר אורי שפר על הקשיים הבירוקרטיים וההצלחות לדבריו שהביאו למיסוד הספורט המוטורי בישראל וסללו את הדרך לאירוע באילת. "ספורט מוטורי יביא לשיפור יכולות ותרבות הנהיגה בישראל. הוא מתאים לאופי של הישראלים", כך לדבריו. שפר חזר והזכיר כי כל פעילות ספורט מוטורי תהיה מעתה כפופה לחוק ולא יתאפשרו מירוצים ללא עמידה בתקנות, וכך גם אירוע פורמולה ישראל באילת.

"אנחנו גאים ושמחים לפתוח את אחד מהאירועים הגדולים והמורכבים שנראו במדינת ישראל", כך מוסר מאירי. "אנחנו מקווים שמירוץ הפורמולה הראשון במדינה יהווה את הבסיס לכינון תרבות ספורט מוטורית בישראל ויפתח את השער לאירועים דומים בעתיד". עוד מוסיף מאירי כי ברצונו להפוך את האירוע למסורת שנתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully