וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה פאן-ויי: אפליקציה או מכונית?

טויוטה תחשוף באירוע תערוכת טוקיו את רכב הראווה האינטראקטיבי פאן-ויי, לו יכולת שינוע של שלושה ומערכות חכמות לשליטה היקפית

מה היה קורה אם לטלוויזיה או למחשב היו גלגלים? נראה שטויוטה ניסחה את התשובה בדמות רכב רעיוני בשם פאן-ויי (Fun-Vii). מכונית הקונספט העתידנית המוצגת כאן בתמונות, מצוידת במעטפת לא שגרתית שמורכבת ממערכת הקרנה רב-צגית, כך שעל כל חלון ניתן להקרין משהו אחר לפי טעמו של הלקוח. יתרה מכך: עם חיבור לסמארטפון, אף ניתן לשנות את הגוון החיצוני ואת רוח האווירה בתא הנוסעים על ידי הורדת אפליקציות.

בתוך חלל הפנים ישנו סידור הושבה לשלושה אנשים. מידות המכונית יכול שתתאמנה הן לסגמנט המיני והן סופרמיני עם אפשרות למשהו באמצע (גובה 1.41 מ'). האורך עומד על 4 מטרים, הרוחב קרוב ל-1.75 מ' ובסיס הגלגלים מרשים למדיי עם 2.75 מ'. על המנוע אין פרטים, אך סביר להניח שעד שהמכונית תושק טויוטה תעמיד לבחירה הנעה חשמלית קומפקטית ונקייה, שעדיפה לאין שיעור מהטכנולוגיות הקיימות.

אחד הדברים הבולטים בקרביה של פאן-ויי היא מנחה אישית (הולוגרמה) המוצגת מתוך לוח המחוונים ומפקחת על כל התכונות שהורדו למחשב, לרבות על מערכת הניווט, התקשורת המקוונת (אינטרנט) והדיאלוגים עם כלי-רכב מסביב להם מנגנון דו-שיח מותקן. עוד באחריותה ניהול מגננת הבטיחות והתרעה קולית על קרבה מסוכנת לכלי-רכב בסביבה, ניטור שטחים מתים ועוד. ממש תחליף לנווט מיומן.

פאן-ויי גם מצדיקה את שמה כמכונית "כיף", ויכולה לתפקד כחיית מסיבות. בלחיצת כפתור אפשר יהיה לנצל את כל הזגוגיות החיצוניות לטובת הקרנת סרטים, וידאו קליפים וכל דבר שעולה על רוחו של הנהג להעלאת הטמפרמנט בחצר האירועים. טויוטה לא מפרטת על מערכת השמע אולם בהתחשב בהיקף הטכנולוגיה המותקנת בה, סביר שהיא אינה נחותה. על פי העתיד של טויוטה, אולי לא יהיה כל-כך משעמם לנהוג ברכב חשמלי.

לצפייה בסרטון הצגת הרכב והביצועים שלו היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו

עוד חדשות בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully