וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקי התנועה שלא הכרתם: חוק וצחוק

רז כהן

3.12.2011 / 14:18

כתבה נוספת העוסקת בסקירת חוקי התנועה שלא כולנו זוכרים. והפעם: על חוסר ההתאמה בין חומרת העבירה לקנס שבצדה

חוקים נועדו לעשות סדר ולמנוע אנרכיה. אנחנו כנהגים, נוטים להתלונן על חוקי התעבורה הקיימים בישראל, אבל אם נחשוב רגע לעומק בצורה אובייקטיבית, נגיע מהר מאוד למסקנה שאנחנו זקוקים לחוקים האלה ויותר מכך - אנחנו ממש רוצים שהם ימשיכו להתקיים. חשבתם פעם איך היה נראה הכביש הציבורי ללא חוקי תנועה או אכיפה משטרתית? אם הדבר הראשון שעולה לכם בראש זה מתקן המכוניות המתנגשות שבלונה פארק – אתם בכיוון הנכון. אנרכיה בכבישים הייתה הופכת כל נסיעה להימור על החיים שלכם ומהווה כר פורה להקצנה של תופעת הבריונות והכוחנות שאנו חווים היום על הכביש. אז ברור שצריך שיהיו חוקים ושתהיה אכיפה, אבל לפעמים עושה רושם שאין קשר בין מהות העבירה לקנס הכספי שבצדה. עבירה קשה ומסוכנת? ראוי שיוטל קנס כזה שכל נהג ירעד ממנו. לא חשוב ולא מסוכן? הניחו לאותו נהג.

של מי המדרכה הזאת?

החוק אוסר נסיעה על המדרכה שלא לשם חצייתה (כמו במקרה של כניסה לחניון למשל). אולי מזל שיש חוק כזה, אחרת סרטי האקשן והמרדפים בהם המדרכות משמשות נתיב למכוניות היו הופכים למציאות יומיומית. טוב, אולי נסחפנו, אבל אין ספק שלא הייתם רוצים לשבת לשתות קפה באבן גבירול ולגלות שאיזה רכב שטח מנסה לעקוף את הפקק בין כסאות בית הקפה שלכם. ואם מכוניות על המדרכה הן דבר נדיר, הרי שקטנועים ואופנועים שנוסעים על המדרכה ומסכנים הולכי רגל הם לא מחזה נדיר בערים הגדולות. שליח ממהר, רוכב שהחליט לעקוף את הפקק, אחר שמתחמק מתמרור "אין כניסה" ושאר פורעי חוק דו-גלגליים מסכנים חיי אדם ורק אם מישהו יצליח לתפוס אותם, הם יקבלו קנס מצחיק בגובה 250 שקלים ושתי נקודות בלבד. האם זה המחיר של סיכון חיי אדם?!

כמו בבדיחה על השר ההוא...

כולם מכירים את הבדיחה על השר ההוא (לא חשוב שמות) שאשתו מתקשרת להזהיר אותו כי ברדיו הודיעו על נהג שנוסע נגד כיוון התנועה, והוא עונה לה שבמקום שהוא נוסע - כולם נוסעים נגד הכיוון... בזמנו צחקנו, אבל כשהבדיחה הזו הופכת למציאות היא הרבה יותר עצובה. תופעה של נהגים שמפספסים פניה או מחלף שבו היו צריכים לפנות ולא מהססים לתקן את הטעות על ידי נסיעה לאחור היא לא תופעה נדירה בכבישי ישראל. כמעט בכל נסיעה באיילון תוכלו לראות את אותו נהג עבריין וטיפש שנוסע לאחור מרחק של כמה עשרות או מאות מטרים רק כדי לא להמשיך עד הפניה הבאה ולהסתובב. הסכנה שבדבר ברורה, אבל למה בעצם שמשהו ירתיע את אותם נהגים לסכן את כולנו אם העונש על העבירה הזו ("נסיעה לאחור שלא לצורך") הוא קנס זעום של 250 שקלים בלי שום נקודה?! סביר להניח שקנס גבוה הרבה יותר בתוספת עשר נקודות היו משכנעים חלק מאותם נהגים להמשיך עד המחלף הבא (גם הסברה בנושא לא הייתה מזיקה).

זה כנראה לא היום שלכם...

רוצים גם דוגמאות הפוכות? בבקשה: נניח שאתם משתרכים בפקק מעצבן, העצבים כבר מרוטים והדברים היחידים שמתקדם הם מחוגי השעון. ברגע אחד של חוסר תשומת לב אתם מרגישים חבטה אדירה! כן, הנהג או הנהגת שנסעו מאחוריכם חלמו קצת וברגע אחד של חוסר תשומת לב הם החליטו לבקר בתוך הפגוש האחורי שלכם. למרבה המזל אין נפגעים, אבל עכשיו כשאתם לא יודעים אם להיות יותר עצבניים או מיואשים, אתם יוצאים מהרכב לקחת פרטים ממי שפגע בכם - ובדיוק אז מגיע שוטר כדי לקחת את הפרטים שלכם במטרה לקשט בהם דו"ח על סך של 250 שקלים. למה? כי החוק מחייב לפנות מיד מהנתיב כלי רכב שמעורבים בתאונה שאין בה נפגעים ("נזק בלבד"). עכשיו רק חסר שאחרי שתקבלו את הדו"ח ותפנו את הרכב לשול הימני, יבוא שוטר אחר וייתן לכם דו"ח נוסף של 250 שקלים בגין אי לבישת אפוד זוהר...

עוד מאמרי בטיחות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully