וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מונדאו החדשה: על הכביש ב-2013

פורד מאשרת כי הדור הרביעי של המונדאו יושק ברבעון האחרון של 2012. יבוסס על תרשימים חיצוניים של מכונית הקונספט אווס

הדור הבא של המשפחתית הגדולה פורד מונדאו, ייחשף ככל הנראה בתערוכת הרכב האמריקנית בדטרויט (ינואר), לאחר מכן בזנ'בה (מרץ), ויימכר מיד עם פתיחת שנת 2013. כך על פי דיווחים בכלי-התקשורת בגרמניה. מרטין סמית', מנהל חטיבת העיצוב של פורד, טוען כי המשפחתית הגדולה תשאב השראה מדגמי הקונספט האחרונים, ותגיע לאולמות בכל התצורות המסורתיות: חמש דלתות, סדאן, וטורר-סטיישן. המונדאו הראשונה נמכרה בשנת 1993, השנייה ב-2000, והנוכחית מאז 2007.

העיצוב החיצוני יושפע רבות, כך סמית', ממכונית הראווה אווס, שהוצגה בתערוכת הרכב בפרנקפורט לפני כמה חודשים. האווס (EVOS), נחנכה כמכונית דמוית קופה עם ארבע דלתות שנפתחות בסגנון "דלתות שחף", ותשאיל חלק גדול מצלליתה למונדאו החדשה. האווס אף התהדרה בממדים מרשימים ועיצוב יוקרתי בתא הנוסעים: אורכה 4.5 מ' הרוחב הוא 1.96 מ' והגובה 1.35 מ'. למרות קווי המתאר הספורטיביים אגב, אין דיווחים כרגע על מכונית קופה GT שאולי תצטרף להיצע - בפורד מעדיפים להתמקד בגרסאות הדיזל-סטיישן החשובות לאירופה.

בדירוג המכירות, בהחלט עולה כי גרסת הסטיישן של הדור השלישי, הייתה הנמכרת ביותר ביבשת המערבית, וקטפה נתח של 48 אחוזים מסך מכירות כולל של 70,408 עותקים בשנה האחרונה, עד ה-19 באוקטובר. תצורת החמש דלתות הייתה השנייה במדד הפופולאריות עם 34 אחוזי מכירות ואילו גרסת הסדאן הסתפקה רק ב-18 אחוזים.

פורד יש לציין, היא בין היצרניות היחידות שמציעות שלושה מרכבים נפרדים בסגמנט המשפחתיות הגדולות, יחד עם אופל (אינסגיניה). טויוטה, שבעבר הציגה גרסת טורר לאוונסיס, ביטלה אותה לפני 3 שנים. קונצרן PSA מחזיק רק במרכבי סדאן וסטיישן ב-C5 ובפיג'ו 508, וכך גם פולקסווגן פאסאט. רנו לגונה יחידה בקבוצה שמוכרת גרסת קופה מפוארת.

המונדאו החדשה, בהתאם לאסטרטגיה הגלובאלית של פורד (כפי שנהוג עם הפוקוס) תשמור לכל הפחות על המיתוג שלה, גם בגבולות ארה"ב. "אנחנו מעדיפים לא לפצל את העיצובים או החבילות כפי שעשינו פעם, אלא לאפשר לכל השווקים לקבל את אותו המוצר". כך סמית'. מנועי פורד מונדאו ירוויחו לראשונה מיחידות האקו-בוסט המוקטנות (טורבו), עם הספקים שינועו בין 180 ל-240 כ"ס, בשידוך לתיבות הילוכים כפולות מצמד עם ששה הילוכים. המנוע שיימכר בישראל, צפוי שיפיק מ-2.0 ל' כ-200 כ"ס בגרסת הבסיס.

טרם התקבלה תגובת יבואנית פורד לישראל, דלק מוטורס, על מועד הגעתה של המונדאו החדשה לארץ.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully